Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken digital systemkamera skall jag köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)
marooned skrev:
Någon mer som känner att det haglar av värdelösa tips där folk hela tiden utgår från sina egna preferenser, intressenivå och ekonomiska möjligheter? På sida 1 är det någon rolig kille som direkt börjar prata om utrustning för 50-70 tusen. Trådstartaren vill ha en kamera som kan hänga med ut i naturen, inte börja jobba som proffsfotograf åt "natur och bild".

Du kanske ska läsa vad som står inläggen också? ;-)

Mina frågor var riktade till Adam Hilmerssons och Leif Bengths inlägg om "Vill du ha bästa bild samt handhavande välj Nikon D80." respektive "Kameran kommer du säkert att byta ut inom ett par år men vad gör du då med de objektiv som du då har om den kamera du valt har för "trångt" system för din utveckling?"

Jag förväntar mig inte att de kommer att svara. Skulle de dock svara på de frågorna, skulle man kanske utröna om det finns någon relevans i deras inlägg för Jussi och andra intresserade.

I stället för att klaga rent allmänt, utan att våga stöta sig med någon, så kan man fråga de som du/jag/vi inte förstår hur de tänkt, utan om man misstänker att inte är sanningsenliga/riktiga/att det saknas grund eller bara myter som upprepas gång på gång tills någon tror att det är sanningen.

Vad tänker du göra för att denna och andra liknande trådar ska bli bättre?

Jag försökte dra mitt strå till stacken :)

/Michael

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar