Bjarte
Aktiv medlem
Det har jag? Då kanske du vill vara vänlig och förklara vad?gunte skrev:
...du har nog missat nåt ??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det har jag? Då kanske du vill vara vänlig och förklara vad?gunte skrev:
...du har nog missat nåt ??
FILM) (Bjarte skrev:
Det har jag? Då kanske du vill vara vänlig och förklara vad?
skitsnack ja!det ska jag verkligen understryka att det är. Men jag skulle inte tveka på att köra Nikon system igen. Alla digitala kameror har samma sensor storlek däremot canon han 3(?) Fullformat, 1,3 och 1,6. Canons fördel mot nikon som jag ser det är bara att canon generellt tar större bilder, (D70 vs D400 Dx2 vs D1)Albwah skrev:
Hur kan du vara så säker på att Nikon är bättre när du inte ens har testat de andra kamerorna!?
Kvalificerat skitsnack skulle jag vilja kalla det.
Jo, begagnat ja. Men nu var väl frågan om tillverkarens utbud?gunte skrev:
Finns ju rätt gott om objektiv som det står "Minolta" på.....
Tyckaren skrev:
Kolla testerna:
Vill du ha massor av finesser välj A100 eller K10D.
Vill du ha bästa bild samt handhavande välj Nikon D80.
Axelll skrev:
Ja, alla kamror har liknande kvalité. Men en annan sak som man kan fundera på är om man har vänner/bekanta som har en egen DSLR. I så fall skulle jag rekommendera att välja samma märke. Det är alltid kul att kunna testa andras utrustning när man är ute och fotar med vänner.
lynxx skrev:
Grattis!
Vi har just kommit till tråd nr 10000 i frågan "Vad ska jag köpa för kamera?"
Någon mer som börjar känna att FS börjar bli lite ensidigt??
larsborg skrev:
Detta att kommentera den låga standarden gör vi alla, som har lång erfarenhet, andra hoppar av, för att markera var "ribban" bör ligga!
Kan inte vara så svårt att förstå?
Blir Leica, Nikon (D200 +) eller Pentax då. Om det ska vara något gammelmorfar har och samtidigt ska gå att använda på de moderna hus som finns.HDFS) (KGS skrev:
Det är ingen dum tanke, men risken är att alla sitter med sämre järn än de behöver bara för att "alla andra" har det. Precis som de som köper PC bara för att alla andra har det. Emellanåt är det bra att tänka själv.
Men det är klart, har gammalmorfar 99 en härlig uppsättning dyrbar optik så kan det vara skäl att välja samma kameramärke, om man ligger bra till hos gubben ;-)
larsborg skrev:
Idag, är all information på tydliga bildskärmar, häften finns även gratis, där anges alla tågtider.
Biljetter köpes numera i automater.
Tåklareraren är ute å fotograferar ...