Annons

Vilken Canonglugg??

Produkter
(logga in för att koppla)
Ett Canon EF 16-35/2,8 L USM hade varit perfekt för mig när man ska fota klättring! 20.000:- är mycket pengar tyvärr...

Hade jag fått bygga ett eget obj. hade det blivit följande: 14-30/4 L USM
Perfekt brännvidd och inte så tungt.
 
1200mm

Hej!
Tror att ett 1200/5,6 ligger på ca 900.000, men då ingår väska också... ;)
 
har hört att det är vissa objektiv man måste fara till Japan och köpa, kanske är Ef 1200 ett sådant, då räcker det inte med 900k utan man förväl lägga ut ca 20k till för resan...
 
Har redan valt

Jag har redan valt och nu har jag fått en ny favoritglugg.
Köpte en 500/4 is.
Bytte bort min 600/4
Nu har jag en glugg med bra ljus som jag klarar att plåta med på enbenstativet.
Jag förlorade visserligen 100mm men jag får ett mera lättarbetat objektiv.

MVH
Magnus
 
pola skrev:
har hört att det är vissa objektiv man måste fara till Japan och köpa, kanske är Ef 1200 ett sådant, då räcker det inte med 900k utan man förväl lägga ut ca 20k till för resan...

Nja.. du får beställa det från Japan, för det tillverkas endast på beställning och Canon får dessutom inte sälja till vemsomhelst...Skulle tro att priset ligger närmre 800.000 än 900.000. Som om det nu skulle vara en tröst ;)
 
Jeppe skrev:
Canon får dessutom inte sälja till vemsomhelst...Skulle tro att priset ligger närmre 800.000 än 900.000. Som om det nu skulle vara en tröst ;)

Varför inte?
det är väl pengarna som är det viktiga som överallt annars...
jaså inte mer ska spara studiebidraget ett tag till då :)
 
pola skrev:
Varför inte?
det är väl pengarna som är det viktiga som överallt annars...
jaså inte mer ska spara studiebidraget ett tag till då :)

har för mig att det står pris 750 000:- på photodo.. men det kanske var några år sedan.. annars är det ju ett kap! =)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.