apersson850
Aktiv medlem
Här kan man lägga upp en modell som bara tillverkats i drygt 200 exemplar, men Stefan träffade ändå rätt inom en timme. Ni är giftiga.
Bilen är mycket riktigt en lamborghini 400 GT 2+2 Islero S, fast den här har nummer 6393 och är inte högerstyrd, som den Stefan visar en bild på. Årsmodell 1970, fast tillverkad bland de första bilarna i S-versionen i februari 1969. Det råder en ganska stor förvirring bland årsmodellerna för Islero, bland annat beroende på att olika första ägare har haft olika problem med att få bilen godkänd enligt nya avgaskrav, som började bli hårdare vid den tiden, beroende på var i världen bilen hamnade.
Just det här exemplaret påstås ha "gått i familjen" hos Lamborghini första året, och därför inte registrerats officiellt första gången förrän 1970.
Just versionen Islero S tillverkades i 100 exemplar. Skillnaden är att den utvecklar 350 hk ur fyraliters V12:an, istället för 320 i Islero.
Under förutsättningen att infernot av Weberförgasare är rätt inställda.
Bilen är mycket riktigt en lamborghini 400 GT 2+2 Islero S, fast den här har nummer 6393 och är inte högerstyrd, som den Stefan visar en bild på. Årsmodell 1970, fast tillverkad bland de första bilarna i S-versionen i februari 1969. Det råder en ganska stor förvirring bland årsmodellerna för Islero, bland annat beroende på att olika första ägare har haft olika problem med att få bilen godkänd enligt nya avgaskrav, som började bli hårdare vid den tiden, beroende på var i världen bilen hamnade.
Just det här exemplaret påstås ha "gått i familjen" hos Lamborghini första året, och därför inte registrerats officiellt första gången förrän 1970.
Just versionen Islero S tillverkades i 100 exemplar. Skillnaden är att den utvecklar 350 hk ur fyraliters V12:an, istället för 320 i Islero.
Under förutsättningen att infernot av Weberförgasare är rätt inställda.