Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken bilmodell?

Produkter
(logga in för att koppla)
Okej, läste första inlägget lite slarvigt.

En ledtråd till då för att få ett avslut på mitt inlägg.
 

Bilagor

  • x_2.jpg
    x_2.jpg
    13.1 KB · Visningar: 501
M3'a från runt 1988-90.
Har ingen bild jag tagit själv - så ni får söka på nätet om ni vill se mer...

Men nu tycker jag att vi återlämnar tråden till "Mr. Trucker" och får den utredd - innan tråden lever vidare...och respekterar trådskaparens regler...

/ Magnus
 
Helt riktigt en sport evo från -91 för vara exakt.

Över till "Mr. Trucker" igen, ursäkta trådkapning ;)
 

Bilagor

  • x_3.jpg
    x_3.jpg
    24.7 KB · Visningar: 496
Jag säger Peterbilt 365 då.
Det var så nära så det får duga. Det ska vara en Peterbilt 367. Tittar du noga på deras egen hemsida kan du se att de har nästan lika många varianter på stötfångare som de har modeller (tokskallar). De syns en skruv i stötfångaren på min bild, en skruv som inte finns på 365.

Fritt fram för någon annan.
Jag ska förstås lägga upp hela bilden också, men jag har den inte i denna datorn, så det får bli lite senare.
 
Snabbt och bra jobbat:)

Detta är dessutom en "Wagonaire" från 1963.

/Stefan T
 

Bilagor

  • stud-wagonaire63_1.jpg
    stud-wagonaire63_1.jpg
    85.6 KB · Visningar: 468
Medans ni bortser från den ska jag passa på att stoppa in den utlovade hela bilden på en Peterbilt 367.
Den är tagen hos en handlare i Smyrna, Tennessee, så bilen var spinkens ny.
 

Bilagor

  • Bilgåta4.jpg
    Bilgåta4.jpg
    25.8 KB · Visningar: 553
Den här tråden verkar vara tappad! Eftersom det finns alldeles för många lösa och tappade trådar tar jag mig friheten att ta upp den.
 

Bilagor

  • Liten bilbild.jpg
    Liten bilbild.jpg
    9.2 KB · Visningar: 470
Nääää....här handlar det om betydligt kraftigare grejer. Dubbelt upp med vevstakar.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.