Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken bilmodell?

Produkter
(logga in för att koppla)
Javisst! Och 1960 var oxå rätt. Man kunde göra hyfsat sköna skapelser även 1960.

/Stefan T
 

Bilagor

  • Borg-1.jpg
    Borg-1.jpg
    85.3 KB · Visningar: 445
Fundera på den här då. Märke och modell? Årsmodellen på just denna vet jag inte själv.
 

Bilagor

  • Bilgåta.jpg
    Bilgåta.jpg
    9.4 KB · Visningar: 501
Träff!

Ja, det är helt riktigt. Du har hittat rätt färg och allting.
Bilden här är inte riktigt skarp, tyvärr, för jag fick syn på bilen i ögonvrån och hann inte med ordentligt. Skärpan hamnade i buskarna bakom.
Den bilden som jag tog gåtan från visar bara halva bilen, för resten försvann bakom en kiosk...

Bilden är tagen i Monacco.

Är det den som svarade rätt som ska fortsätta nu? Annars har jag en till på lager.
 

Bilagor

  • Bilgåta1B.jpg
    Bilgåta1B.jpg
    16.9 KB · Visningar: 474
Jag som så ärofullt vann denna omgång skulle gärna fortsätta men i så fall får ni ge er till tåls tills ikväll då jag kommit hem och kan ta den bild jag helst skulle vilja testa er med.
Annars får någon anna köra på så slänger jag mig väl in i leken senare.
"det gör ni som ni själva vill" sa Kurt Olsson
 
Jag måste få slänga in en kommentar jag jag hörde på stan (Stockholm) för ett tag sedan.
Det var ett par, man och kvinna, som enligt min bedömning var på weekendresa till huvudstaden.
Mannen med familjens (?) digalkamera stannar upp vid Östermalmstorg för att fotografera en Audi R8.
Kvinnan: Ska du du ta kort på en BIL!?!

Dom är goa tjejerna men har ingen känsla för sevärdheter :)
 
Jag måste få slänga in en kommentar jag jag hörde på stan (Stockholm) för ett tag sedan.
Det var ett par, man och kvinna, som enligt min bedömning var på weekendresa till huvudstaden.
Mannen med familjens (?) digalkamera stannar upp vid Östermalmstorg för att fotografera en Audi R8.
Kvinnan: Ska du du ta kort på en BIL!?!

Dom är goa tjejerna men har ingen känsla för sevärdheter :)

Haha ^^ Tjejerna förstår inte riktigt det här med bilar :p
 
OK, eftersom ni andra inte hinner förrän ikväll tar jag mig friheten att ge er en till att fundera på till dess.
Den här vet jag årsmodellen på också.
 

Bilagor

  • Bilgåta2.jpg
    Bilgåta2.jpg
    8 KB · Visningar: 446
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.