Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken bilmodell?
- Trådstartare afe
- Start datum
gsoul
Aktiv medlem
Inte ett svar på en vecka. Den kanske var knepig med tanke på att den bara finns i ett enda ex?
En väldigt ovanlig 27-liters Merlin.
http://flaviendachet.blogspot.com/2010/06/1974-rollsroyce-merlin-v12-27-liters.html
En väldigt ovanlig 27-liters Merlin.
http://flaviendachet.blogspot.com/2010/06/1974-rollsroyce-merlin-v12-27-liters.html
ztenlund
Aktiv medlem
Jisses, det var nog det gräsligaste jag sett!
Jag tror inte riktigt målet var att det skulle bli en skönhet när man byggde en bil baserad på en Rolls Royce Merlin. Som kanske är bekant är det motorn som bland annat satt i flera marks av Supermarine Spitfire och P-51 Mustang.
Teknikens Värld hade för övrigt en artikel om bilen i nummer 9/09.
gsoul
Aktiv medlem
Jag tror inte riktigt målet var att det skulle bli en skönhet när man byggde en bil baserad på en Rolls Royce Merlin. Som kanske är bekant är det motorn som bland annat satt i flera marks av Supermarine Spitfire och P-51 Mustang.
Teknikens Värld hade för övrigt en artikel om bilen i nummer 9/09.
hehe, nää. Skönhet var kanske inte det primära utan just det faktum att han har en flygplansmotor i en bil.
Man måste höra ljudet på den för att få ett begrepp om "monstret".
För er som är intresserade och orkar finns ett klipp från ett gammalt Top Gear.
http://www.youtube.com/watch?v=OxMxFE37Sxw
Otten
Aktiv medlem
Bild
Jag tycker gåtan bör vara egentagen, men hur skall man kunna ha en egen tagen bild på alla bilar när man svarar?
Man får väl inte "hitta på nätet" utan måste ha tagit själv? Eller har det kommit nymodigheter?
Jag tycker gåtan bör vara egentagen, men hur skall man kunna ha en egen tagen bild på alla bilar när man svarar?
phool
Aktiv medlem
Vilken instrumentpanel tillhör denna bil? Fotot taget på American Car Show Uppsala 2011. Ledtråd? Denna bilmodell heter samma sak som en biofilm.
gran torino ;-)
SteffeT
Avslutat medlemskap
gran torino ;-)
Håller med dig Mahdad. Instrumentpanelen ser ut som en Torino men... hmmm ratten med Cobra emblem???
/Stefan T
Otten
Aktiv medlem
Gran Torino är rätt
Mahdad får lägga upp nästa. Lägger upp hela bilen när åter vid dator. Har inte bilderna i mobilen.
Håller med dig Mahdad. Instrumentpanelen ser ut som en Torino men... hmmm ratten med Cobra emblem???
/Stefan T
Mahdad får lägga upp nästa. Lägger upp hela bilen när åter vid dator. Har inte bilderna i mobilen.
Otten
Aktiv medlem
Min tanke när jag startade tråden var att man skulle svara med en bild av rätt bilmodell, men det visade sig inte hålla. Därför kom vi fram till att man får svara ändå, men helst med bild (och det är bara egentaget som gäller - vi ska inte sno bilder).
/afe
Håller med sno bilder är aldrig ok och egentaget så mycket det går. Men fria bilder på bilar finns många och dom tycker jag man kan få använda till svar väl?