ANNONS
Annons

Vilken bilmodell?

Produkter
(logga in för att koppla)
Gott Nytt År alla bilintresserade fotovänner!

Bilen bygdes i England (ingen högoddsare precis:/) och är inte riktigt så gammal som man först tror.

/Stefan T
 
OK, ingen gissning på över en vecka :/

HRG 1500 från 1948 är svaret.

Bollen lämnas öppen...

/Stefan T
 

Bilagor

  • HRG1500.jpg
    HRG1500.jpg
    94 KB · Visningar: 672
Jisses, det var nog det gräsligaste jag sett!

Jag tror inte riktigt målet var att det skulle bli en skönhet när man byggde en bil baserad på en Rolls Royce Merlin. Som kanske är bekant är det motorn som bland annat satt i flera marks av Supermarine Spitfire och P-51 Mustang.

Teknikens Värld hade för övrigt en artikel om bilen i nummer 9/09.
 
Jag tror inte riktigt målet var att det skulle bli en skönhet när man byggde en bil baserad på en Rolls Royce Merlin. Som kanske är bekant är det motorn som bland annat satt i flera marks av Supermarine Spitfire och P-51 Mustang.

Teknikens Värld hade för övrigt en artikel om bilen i nummer 9/09.

hehe, nää. Skönhet var kanske inte det primära utan just det faktum att han har en flygplansmotor i en bil.
Man måste höra ljudet på den för att få ett begrepp om "monstret".
För er som är intresserade och orkar finns ett klipp från ett gammalt Top Gear.
http://www.youtube.com/watch?v=OxMxFE37Sxw
 
Long time - no C...

Nu tycker jag vi kör igång den här tråden igen.

/Stefan T
 

Bilagor

  • 2012-07-13.jpg
    2012-07-13.jpg
    82.2 KB · Visningar: 439
Vilken instrumentpanel tillhör denna bil?

Vilken instrumentpanel tillhör denna bil? Fotot taget på American Car Show Uppsala 2011. Ledtråd? Denna bilmodell heter samma sak som en biofilm.
 

Bilagor

  • IMG_2398.jpg
    IMG_2398.jpg
    19.2 KB · Visningar: 446
Eleanor

Kan det vara denna "Eleanor"?

(egenfotad bild. Classic Car i Rättvik 2011)

/Stefan T
 

Bilagor

  • eleanor.jpg
    eleanor.jpg
    74.1 KB · Visningar: 335
Min tanke när jag startade tråden var att man skulle svara med en bild av rätt bilmodell, men det visade sig inte hålla. Därför kom vi fram till att man får svara ändå, men helst med bild (och det är bara egentaget som gäller - vi ska inte sno bilder). :)

/afe
 
Min tanke när jag startade tråden var att man skulle svara med en bild av rätt bilmodell, men det visade sig inte hålla. Därför kom vi fram till att man får svara ändå, men helst med bild (och det är bara egentaget som gäller - vi ska inte sno bilder). :)

/afe

Håller med sno bilder är aldrig ok och egentaget så mycket det går. Men fria bilder på bilar finns många och dom tycker jag man kan få använda till svar väl?
 
Ok vad kan det här vara för bil då? Tog den för c:a två månader sen.
 

Bilagor

  • 577C1469.jpg
    577C1469.jpg
    29.2 KB · Visningar: 699
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.