Advertisement

Annons

Vilken bilmodell?

Produkter
(logga in för att koppla)
såna hade min mamma ocjså några stycken av . Simca 1100, det var grejor det.
När jag var i 7-8 års åldern packade vi in oss 7 pers tillsammans med våra hockeytrunkar i bilen och åkte 1,5 mil till hockeytränigen.
 
Äsch, egen bild på det man gissar eller vet, nä, jag har inte tagit det såå hårt. Tror ingen annan heller har. Räcker väl att man är med och kan hala fram en ny när det behövs. Peugeot 1007 är rätt.
 

Bilagor

  • IMG_5255_crop.JPG
    IMG_5255_crop.JPG
    28.2 KB · Visningar: 446
Det var ena jädra äckelök, min far hade flera stycken på sjuttiotalet.
Och nu sitter man och blir nostalgisk... Jisses.

De är fortfarande äckliga. Jag gjorde ett mindre vetenskapligt test en gång och kom fram till att Simca 1100 är sjukt dåligt byggd, alla andra bilar tål att hoppa på förutom Simcan. Bäst var en Wolsley :D

Den nya bilen har jag dock ingen aning om. Kombi, röd, 60-70-talare och inte svensk är det jag kan läsa ut.
 
En DKW AU1000 i förgrunden och i bakgrunden en Saab 96.
Nittitreorna hade ljusjusteringen i underkant av stråkastarna och nittisexorna hade rakt över dessutom var nog inte nittitreorna ljusblå...

En ljusblå 96-62 var min första bil.
Vässad långnosmotor och fyrpetad V4-låda med stålknutar.
Lät mer än den gick och det gjorde den.
 
Senast ändrad:
Gött att höra...
Fyrhjuligt är överskattat!
Saaben hade samma tendenser att lyfta ena bakhjulet i rallyskogen.
Den var också förädlad med rem på huven, Nardiratt och en speedpilot som , visade det sig efter ett misslyckat försök att delta i en Bil-O, var fel utväxlad.

Åter till ekipagen...
Vad är detta?
 

Bilagor

  • fs_lynx_rave.jpg
    fs_lynx_rave.jpg
    22.8 KB · Visningar: 408
Visst är det en Daffodil!
Det fanns en begränsning i hur fort man kunde köra baklänges med dem inbyggd i styrningen som blev modell felvänd baklastare.
Vågade man hålla ned och höll man sig på vägen så gick det förmodligen lika fort åt båda hållen.

Jag körde på en betonggris som gömt sig i en snödriva (don't ask) med en Daf 55 och blev hängande på den.
Det rostfrätta chassit antog en smått bananformad livfilosofi efter det.
Vi kallade bilen för "krokodilen".



Nej, jag är inte Göteborgare :)
Din tur... igen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.