Annons

Vilken bilmodell?

Produkter
(logga in för att koppla)
mmm inte lätt ska fortsätta leta..
ska åka ner till garaget där jag har en bil ståendes + att de finns massa andra gambilar.. då ska ni få nått att bita i!
 
Kan vara USA 50-tal eller sovjet 70-tal! Kanske en Tschaika (stavas väl så?)
 

Bilagor

  • Tschaika[1].jpg
    Tschaika[1].jpg
    18.7 KB · Visningar: 272
Jag trodde man skulle tagit bilden själv?

Det är i praktiken ogenomförbart! Har en gammal svart/vit bild på morfars Humber men eftersom den där eländiga Silverfast-programvaran trilskas som vanligt fick jag ta en precis likadan bild från wikipedia. Dessutom kräver "den församlade menigheten" att ny bild ska läggas upp omedelbart.
Verkar snarare vara en sorts snobbins, -titta vad duktig jag är som tagit den här bilden. Med de kraven dör tråden snart!
 
Det är ju just det som gjort trâden sâ kul, att fotografen faktiskt tagit bilden själv.
Att sedan den som gissar rätt (vet) vad bilden föreställer, själv inte har en bild pâ modellen kan jag leva med.
 
Tycker som Gunnar. Det finns andra liknande trådar som klarar sig med medlemmernas bilder. Kan som sagt vara svårare att kräva att svaret ska vara en bild på samma bil tagen av den som svarar, speciellt om det är någon exklusiv Ferrari som tillverkats i 3 exemplar. Då känns det ok med wiki-commons :)
 
Jag vet inte bara frågar, upptäckte denna (kul) tråd helt nyligen. Men bilderna ska väl inte vara upphovsrättsskyddade. För vilka källor gäller det (förutom wiki-commons)?
 
Anders F Eriksson startade tråden han får väl

reda ut begreppen :) Men jag tror att hans tanke från början nog var att man skulle fota både svar och fråga, men jag håller nog med de sistnämnda här att skall även svaren vara självfotade dör det nog snabbt.
Sedan kan jag tycka att det inte är hela världen med en internetbild heller, hellre en levande tråd. Jag ser det som en stunds tidsfördriv, inte för att kolla medlemmars bilbilder. Det finns det väl en hel intressegrupp för?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.