Advertisement
ANNONS
Annons

Vilken bilmodell?

Produkter
(logga in för att koppla)
1996

var första året :) 204 friska kusar, 6 växlar(fanns slöare modeller) Och 1996-2000 12 ventiler 174 hk, senare modeller som den som är gåtan 24 ventiler 204 hk. Ovanlig "ordning" på cylindrarna på både 174 och 204 hk. Rak 4:a fanns oxå, men inge kul till den bilen. Liknande bil fanns hos konkurrenten med turbo-fyra.
 
Senast ändrad:
Ford Galaxy. Med en 6:a. Är det VWs VR6 som Ford tryckt ner i denna? Hade de ingen egen? Nja, jag svarar VR6.
 
Rätt

Din tur...För visst var det en Ford med VW VR6
 

Bilagor

  • P7200115.jpg
    P7200115.jpg
    31.1 KB · Visningar: 253
Vilken bil har detta motorum?

Någon som varit under en sådan huv. Rak 6-cyl.
 

Bilagor

  • ouixx.jpg
    ouixx.jpg
    29.4 KB · Visningar: 226
Stämde året också, det var en chansning. Tyckte grillen såg lite modern ut med breda ribbor så jag tog en sen årgång. Du hade inte behövt nämna cylinderantalet, det syns att det är en hyvelbänk (lång).

Svara med bild ja. Jag har ingen egen bild och när det kom till att låna en på webben backade jag ur när jag inte kunde länka in den utan måste ladda upp och där går en gräns för det tillåtna har jag för mig.

Det verkar vara praxis här att man svarar utan bild om man nu inte råkar ha en egen. Det blir då extra guldstjärna för det.

Här kommer så en ny:
 

Bilagor

  • IMG_0246_d.jpg
    IMG_0246_d.jpg
    38.7 KB · Visningar: 206
Senast ändrad:
Fel bil, fel land, rätt så lika målgrupp. Åk söderöver!
Pressningen på huven är klart kraftigare än på Bayraren och det finns även en version utan den.
 
det ÄR en Alfa GTV, en GTV6 t.o.m., den har den extra bulan på huven.
Din tur!
 

Bilagor

  • IMG_0246_b2.jpg
    IMG_0246_b2.jpg
    43.5 KB · Visningar: 194
Här kommer nästa! Hoppas nu att det blev rätt vid denna sena timme.
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    13.2 KB · Visningar: 269
Får inte riktigt till det med Rutan, men är ganska säker på att de måste vara en Maserati Quattroporte Kan tyvärr inte årsmod..

maserati_quattroporte.jpg
 
Det var lite roligt! För jag har inte tänkt på att dom är så lika, men denna är mindre och utan V8
 
Lancia

Tror det är en 1960-tals Lancia, tex Flavia?
 

Bilagor

  • 1963_lancia_flavia_1l8_coupe_01_m.jpg
    1963_lancia_flavia_1l8_coupe_01_m.jpg
    18.8 KB · Visningar: 243
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.