Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken bilmodell?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ford 91A Cab 1939 eller?

/Stefan T
 

Bilagor

  • Ford-91A-1939.jpg
    Ford-91A-1939.jpg
    81.4 KB · Visningar: 288
Senast ändrad:
Jag vet inte om det var fusk eller om jag var smart:) men jag kikade på dina andra bilder här på Fotosidan och där finns ju den här Forden, he he.

Hur som helst så kommer här nästa bil till rakning:

/Stefan T
 

Bilagor

  • Simca-Vedette-Regence-2.jpg
    Simca-Vedette-Regence-2.jpg
    73.3 KB · Visningar: 253
Jag vet inte om det var fusk eller om jag var smart:) men jag kikade på dina andra bilder här på Fotosidan och där finns ju den här Forden, he he.

Hur som helst så kommer här nästa bil till rakning:

/Stefan T

Jag fuskade med FIAT 1500 GT också, du gav mig svaret och får fundera på hur :)
Precis på samma sätt kan jag se vad ditt senaste bidrag föreställer för gammal fransman. Jag kan också med denna upptäckt lösa alla bilgåtor just du lagt i denna tråd
 
Senast ändrad:
Eftersom min fransyska kan anses avslöjad så visar jag henne här.

Simca Vedette Regence

/Stefan T
 

Bilagor

  • Simca-Vedette-Regence.jpg
    Simca-Vedette-Regence.jpg
    80.9 KB · Visningar: 313
Då kör vi en ny gåta (med "hemligt" filnamn).

/Stefan T
 

Bilagor

  • x.jpg
    x.jpg
    98.5 KB · Visningar: 286
Jag ger upp denna, har kämpat som en tok hela dagen men kan inte knäcka den vare sig med kunskap, google eller knep.
Dina gåtor är lite väl svåra, har letat igenom hela internet utan framgång. Gångjärnen liknar den tidiga hundkojan men inte linjerna i den övre delen av dörren.

En ledtråd kanske?
 
Rätt svar

Mini Marcos är rätt svar hoppas Okey med en gul?
 

Bilagor

  • marco.jpg
    marco.jpg
    13.1 KB · Visningar: 262
Inte konstigt att man gick bet på den!
Hur katten kom du på det? Det är ju inte ens ett bilmärke utan ett glasfiberkaross kit.
 
Min tur

Om jag förstått rätt så har jag staffettpinnen nu och här kommer min gåta, kanske lättare än Mini Marco...
 

Bilagor

  • ottens_quitz.jpg
    ottens_quitz.jpg
    50 KB · Visningar: 246
Har varit borta ett tag men här kommer "originalbilden". En -69a

/Stefan T
 

Bilagor

  • Mini-Marcos-1969.jpg
    Mini-Marcos-1969.jpg
    17.4 KB · Visningar: 246
Ja du Per. Jag tycker jag har hyfsad koll på det här med kluriga bilar men den här var tuff. Ser ur att vara en ganska liten bil med en design som skulle kunna vara Pininfarina eller Bertone men ändå inte ett "fullblod"´typ Ferrari, Lamborghini, Bizzarini etc.

Jag letar vidare.

(det verkar som o du jobbar strax under mina kollegor på ESSA! Kul, vi har säkert gemensamma bekanta)

/Stefan T
 
Ja du Per. Jag tycker jag har hyfsad koll på det här med kluriga bilar men den här var tuff. Ser ur att vara en ganska liten bil med en design som skulle kunna vara Pininfarina eller Bertone men ändå inte ett "fullblod"´typ Ferrari, Lamborghini, Bizzarini etc.

Jag letar vidare.

(det verkar som o du jobbar strax under mina kollegor på ESSA! Kul, vi har säkert gemensamma bekanta)

/Stefan T


Kul att vi nog har gemensam bekanta, jag känner ju alla ATS mer eller mindre av dem som jobbar i tornet, betydligt färre på ATCC.

Söder om alperna skall Du leta efter tillverkare :) Men hjärtat är tysk sexa. 4,67 m lång, 180 bred, 1130 tomvikt så så liten är den inte.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.