Annons

Vilken bildtyp intresserar mest?

Produkter
(logga in för att koppla)
Lindaliten skrev:
Nej, inte sarkasm. Jag tolkade ditt inlägg som riktat till mig och det var inte rätt gjort av mig. Därav ursäkten.




Kan vi bara vara överens om att det vi vill ha som ideal faktiskt är nåt vackert? Inte vill vi väl ha fula människor som ideal? Vackra kvinnor= mina ideal således. Kanske är det därför jag tycker om att titta på dem.

ÖHHHHHHHHHHH inte vill vi väll ha fula människor som ideal? om jag missupfattar dig ber jag om ursäkt, annars måste ja säga att det var något av det mest korkade jag läst på fs, och de säger inte lite...
 
Tim, du förstår mig rätt. Jag ville bara på ett tydligt sätt tala om för Jim att vi nog menar samma sak men med olika ord. Jag tycker själv att det var självklarhet det jag skrev, det är klart att vi inte vill ha det fula som ideal.
 
Lindaliten skrev:
Tim, du förstår mig rätt. Jag ville bara på ett övertydligt sätt tala om för Jim att vi nog menar samma sak men med olika ord. Jag tycker själv att det var självklarhet det jag skrev, det är klart att vi inte vill ha det fula som ideal.

Vem är vi????? dra inte in mig i dina argument, vem är dessa "fula" människor som inte får vara ett ideal?

Du menar alltså att för att vara ett ideal måste man vara vacker?

Iofs kan jag lugna dig, i framtiden kommer vi säkert slippa dessa fula människor när genmanipulering har gjort större framsteg. ungefär som när man för inte så jättemånga år sedan tvångssteriliserade människor för att ta bort de "dåliga" människorna.

Btw va fan har ideal överhuvudtaget med med bildkonst att göra?????
 
Innan du gör slut på världens lager av frågetecken känner jag att jag måste förtydliga mig på ett par punkter:

"Vi" betyder inte vi, det betyder jag. Felskrivet av mig, sorry.

Således: jag vill inte ha fula människor som ideal. Skönhetsideal, that is. Den här diskussionen har jag tolkat som handlar om utseende och bilder, det är därför jag säger som jag gör. Att mina favoritförfattare, lärare eller mentorer är fula eller vackra spelar alltså ingen roll alls.

Så, blev det klarare nu?
 
Okej förlåt Linda, jag brukar inte skriva "vi" när jag pratar om mig själv, därav missförståndet.

Och på din fråga om det blev klarare?
Jo du gillar inte att se fula människor jag förstår...

Tur att de fula får skriva böcker och undervisa, jag menar det kompenserar kanske lite för att dom inte ska få synas på bild...
 
Jag vet inte om du vill missförstå mig med flit, eller om jag inte skriver så tydligt som jag hoppas?

"Vi" var fel av mig. Glöm att jag skrev så tack.

Jag vill inte sträva efter att vara ful. Mina skönhetsideal är inte fula. Jag har inget emot att se fula människor, men de är inte mina skönhetsideal. De kan däremot säkerligen bidra med något annat till mig.
 
Lindaliten skrev:
Nej, inte sarkasm. Jag tolkade ditt inlägg som riktat till mig och det var inte rätt gjort av mig. Därav ursäkten.




Kan vi bara vara överens om att det vi vill ha som ideal faktiskt är nåt vackert? Inte vill vi väl ha fula människor som ideal? Vackra kvinnor= mina ideal således. Kanske är det därför jag tycker om att titta på dem.
Varför skall jag hålla med om nått jag påstått hela tiden?

Skönhetsideal är just det som vi satt upp som ett skönhetsmål i vissa fall, men ofta är dessa ett utopia. För ofta när man hittar en vacker modell så räcker inte detta utan man retusherar sedan bort minsta skavank innan man visar bilden för att närma sif idealet.

Men på tal om ideal. HÄR kan ni se lite action figurer med ideal som inte är ouppnåliga och som visar hur men kan driva lite med idealbilderna vi har i vårt samhälle.
 
jag tror vi lägger ner vår debatt. jag tycker som de flesta att det finns vackert och fult här i världen.

jag tycker bara att en hel del av det du skrev var väldigt nedlåtande.

men alla har rätt till sin åsikt, så...
 
Nekomy skrev:
Varför skall jag hålla med om nått jag påstått hela tiden?

För att jag nu äntligen förstått vad du menat. =)


Coola dockor dessutom! Jag vill inte se ut som dom, men de har säkert ett å annat att lära mig på mer abstrakta och intellektuella plan.
 
OldSchool skrev:
jag tycker som de flesta att det finns vackert och fult här i världen.


Håller med.

jag tycker bara att en hel del av det du skrev var väldigt nedlåtande. .

Det var inte min mening att låta nedlåtande. Jag hoppas att jag inte fick det att låta som att jag ringaktade fula människor, det gör jag inte.

Men den här debatten har inget här att göra, OT är bara förnamnet. Möjligen kan jag tänka mig ett mail om du känner att du vill diskutera vidare. :)
 
Helt apropå

Ser att diskussionen verkar ha tagit flera vändningar sedan jag var inne sist och läste och att det pågår en diskussion jag inte följt på slutet.

Mitt inlägg ligger alltså utanför den senare diskussionen och är bara ett inlägg apropå det allra första som skrevs.

När sambon visade mig den HÄR sidan på Aftonbladet kunde jag inte låta bli att associera till de första inläggen och sökresultatet de gav i denna tråd: ;-):

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,595884,00.html



Vetenskapligheten i undersökningne vet jag inget om, men lite tänkvärt blev det ju i sammanhanget.
 
OOps!Avslöjad

Ser att jag avslöjar mig som en som slarvläst tråden. Det var ju inget nytt jag kom med för er!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.