Lindaliten skrev:
Sorry, jag tolkade ordet "du" i förra inlägget som om det var mig du pratade till. Det var dumt, ursäkta.
Oh sarkasm. Den sista ansatsen i en förlorad retorik.
Citat från dig
"Vad och vem jag tittar på i media, på fotosidan eller i verklighetens myller av levande människor kan du inte veta. Men jag vet att jag väljer att söka och titta på bilder föreställande kvinnor här på fotosidan oftare än de som föreställer män, för de förstnämnda tilltalar mig mer. Jag tror (vet) att jag inte är ensam om det, vilket ju bildvisningsstatistik oxå pekar på".
Okay. Låt oss nu analysera mitt inlägg och se om det handlade om dig och dina "media" vanon:
Först skrev jag:
"Du har rätt i att du ser fler vackra kvinnor än män i media och att detta beror på vårt samhälle och den kultur som vi lever i."
I det stycket håller jag med dig och ger dig rätt på en punkt.
Vidare skrev jag:
"Att vackra män inte exponeras är att det inte finns någon marknad för detta i vår kultur och där med ser man inte detta så ofta".
Här nämner jag inte någon utan talar mest i största allmenhet hur känsfördelningen är i media.
Sedan sade jag
"Slå på kabel TV när det sänds porrfilm och betrakta detta. Där kan man ofta se kvinnor kyssa varandra och ha sex, gör samma sak med män och det blir ett ramaskri och protester".
Ens inte här nämner jag att just "Du" skall göra det, jag uppmanar dig ens inta ett "se" på porrfilm utan föreslår att man skall "betrakta" (men det är i och i sig att se) för att se en skillnad i vårt samhälle, för media är en spegling av vort samhälle.
Jag förklarar sedan vad man kan se ifall man inte vill titta på dessa filmer:
"Detta beror på att vi är så vana att se kvinnor göra detta för att tillfredställa mäns lustar men att tänka tanken att se män göra samma sak för att kanske tillfredställa kvinnors lustar går inte för sig".
Jag fortsätter med:
"Vi har bombaderats med sexism så att vi skall tro på att kvinnor är vackrare än män och att kvinnor skall tillfredställa män och inte tvärt om" och äns inte nu nämner jag att detta handlar om dig.
Jag skriver nu nått som kan misstolkas och som kan låta personligt:
"Gör ett expriment. Be fotosidan ta bort alla nakenbilder på män. Detta kommer nog att gå bra, men säg att fotosidan inte borde uppmuntra sexifiering av kvinnor och du möter protester".
För i denna meningen skriver jag "du" men det i konceptet om "du" nu skulle göra detta expriment.
Till stis ger jag mitt tycke:
"Tyvär ser jag så många olika former på kvinnor så jag vet inte hur alla dessa former skulle kunna vara den vackraste".
Och efter en tilen räkning nämndes
du bara en gång och detta i ett stycke där jag gav dig rätt samt i ett styske där ordet "du" bara blir aktuellt om nämnda undersökning görs av just dig.
Jag tror därför fortfarande att det som mest intreserar i bildväg är bilder som visar upp ett ideal" och att det är en vridning åt de ideal som män vill se.