Annons

Vilken bil har du i jobbet?

Produkter
(logga in för att koppla)
jag skulle vilja ha en KIA Soul som firmabil när jag startar företag senare :) lite fräck och skulle va bra reklamplats :)
 
Tittar o drömmer runt efter någon bil!

Jag har snällt fått låna mammas lilla fiat punto och kör utan problem i den!

Sedan så har jag blivit 10 km lugnare på motorvägen efter ett år i australien som innebar mycket bilkörande. Max hastigheten är 100km på dom flesta ställena där (förutom öknen)
Så av ny vana kör jag i 100 utan att tänka på det...till mångas förtret säkert! hehe

tur att jag vande mig av vid vänter trafiken ganska snabbt
(med ganska menar jag att det kom en o annan korsning som jag hamnade i fel fil på)

Vill köpa en liten kombi tex volvo v50 eller liknande för både storlek o hygglig bränsle ekonomi.
med billigare bensin o mindre miljöpåverkan skulle jag gärna ha en landcruiser eller liknande...men det får vänta!
 
kollade lite på Toledo på Smartson, det verkar som om den har fått kritik för att ha dåligt synfält pga breda stolpar är det något du har märkt av?


Hur är det med Seat, är de billiga att reparera?
Reservdelar och så...

Seat Toledo av den årsmodell jag har är tekniskt sett nästintill identisk med en VW Golf av generation fyra eller Audi A3. Delarna handlas på samma ställe och de är oftast precis samma delar. Vissa delar skiljer givetvis då de har olika karosser men tekniska delar såsom motorer, hjulupphängningar, bromsar etc är samma. Service utförs också av samma företag som servar A3 eller Golfen....

Breda storlpar är inget jag lider av. Har inte ens reflekterat över saken. Så de är inte störande för mig i alla fall......
 
Skoda Octavia kombi...

En perfekt bil om man som jag kör rätt mycket. Rymmer allt jag behöver och går snålt med sin dieselmotor på 2 liter och 140 hästar. Min första köpte jag 2006 och körde 18000 mil på två år. Bara gjort vanlig service, inga fel. Den nuvarande , en Octavia Scout, 8000 mil på första året, och samma sak, bara service och inget annat. Kan klart rekomenderas.
 
Hittills har jag klarat mig med cykel, tunnelbana och tåg. De ytterst få gånger jag behöver bil för att fotografera är det billigare att hyra. En schysst cykelkärra står dock på listan över nödvändiga investeringar...
Även motorcykelkort, för att kunna fara omkring på en vespa modell större vore trevligt för att komma ut på landsbygden ibland också. Någon som vet om det är lätt att konvertera tvåtaktare till etanoldrift?
 
Hittills har jag klarat mig med cykel, tunnelbana och tåg. De ytterst få gånger jag behöver bil för att fotografera är det billigare att hyra. En schysst cykelkärra står dock på listan över nödvändiga investeringar...
Även motorcykelkort, för att kunna fara omkring på en vespa modell större vore trevligt för att komma ut på landsbygden ibland också. Någon som vet om det är lätt att konvertera tvåtaktare till etanoldrift?

På Scooterklubbens forum finns det flera som konverterat till etanoldrift.
http://www.scooterklubben.com/forum_new/index.php

Sök på etanol i forumet.
 
Bara jag som kör fullsize...?
Med gaskonvertering - LPG - kör jag billigare än en vanlig Volvo ! Och släpper mycket mindre sk.t ...
 

Bilagor

  • 20070707Hvam-007.jpg
    20070707Hvam-007.jpg
    63.1 KB · Visningar: 377
Så vad har du för bil och varför just den bilen?

Mina krav var följande:
Kombi,automat,ac och helst snygg...

Har haft flera MB tidigare och det har varit hyffsade affärer
om man nu kan säga på det viset när det gäller bilar.
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    18.1 KB · Visningar: 307
Min bild av en yrkesfotografs bil kommer ifrån Sällskapsresan II där fotografen kommer i en Jeep och ska plåta lite bilder till nästa års katalog......
 
En genuin fotobil. LandRover. Har aldrig lämnat mej på vägen, lätt att plåta över folkmassor från taket. Har kört genom så gott som hela östeuropa, över transylvanska bergen, karpaterna m.m (och då inte längs vägarna), ända bilen att komma åt dom avlägsna isolerade rombyarna t.ex. :)

Dessutom är det för många isolerade folkstammar den enda typ av bil dom någonsin sett pga. hjälporganisationer som kommit med land rovers. Har fått positivt välkomnande på grund av det :)
 

Bilagor

  • niklas_web.jpg
    niklas_web.jpg
    52 KB · Visningar: 255
Men vi har ju alla? sett Toyotas reklamfilm. Filmen när kreti och pleti tejpar fast Toyotaemblem på all sköns bråte.....

Det borde väl gå att göra likadant om man nu bara måste ha en Volvoblaffa i fronten. Själv skulle jag faktiskt föredra ett Hondamärke men det är jag det....
 
Geländewagen

Jag skulle vilja säga att Mercedes Geländewagen är fotograf bilen NO 1.

Jag hade en cabriolet. Saknar bilen :( men skall köpa en liknande igen.
 

Bilagor

  • tn__P4P7969.jpg
    tn__P4P7969.jpg
    27.8 KB · Visningar: 132
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.