Annons

Vilken bil fotograferar du med?

Produkter
(logga in för att koppla)
2 st Nikon F90X, Nikkon F3 och en Bronica SQA som får åka med en rostig Volvo 740 GL -90. Bara gammal och gedigen utrustning men som fungerar utmärkt!
 
Glömde en sak, ett par nyinköpta Lundhagskängor för bildtagning i fjäll o vildmark, man kan ju inte bara köra bil. Kängorna har gått ca 2 mil och 740 över 31 000 mil. Väl inkörd bil alltså!
 
20D med några sjyssta objektiv (ett Sigma 18-50 2,8 EX och ett Canon 70-200 4L), en Metz 54 mz3 och lite andra grejer samt en Ford Sierra 2.0 från 1991.

Pris för kamerautrusningen: ca 25 000

Pris för bilen: 12 000

Så är det! :)

/Jens
 
Vilken bil FOTOgraferar Du med???

I ett garage "någonstans i Sverige" står Min, dessvärre, avställda manuellt 5vxl:ade&"genmanipulerade" VW Santana LX5-'84 lackerad i nyansen Gobimetallic som är en "guldton"...
För närvarande cyklar Jag med&på Min Merida Citybike 21 vxl och den är "blekvit" med ljusgröna "färgstänksprickar"...
Hälsar med ett glatt leende: L.C.Stefan Strandberg HFK
PS. Fortsatt trevlig sommar, ALLESAMMAN!!! DS.
 
Senast ändrad:
Jag fotograferar med en Volvo V40 -97 Kamoflagefärgad i mörk olivgrön metallic. Den klarar att ta ungefär 83 bilder under tiden som mitt fordon, en EOS 1D MkII har tagit sig upp till 100km/h. Nämde jag att mitt fordon klarar av att köras när det regnar?


(Läses med en liten ton av ironi)
 
Äntligen kom frågan upp!

D70
V70

modellnamnen kan väl knappast rimma så mycket mer än så? Lagom tjusig allemanskamera och en lagom tjusig allemansbil. I mitt fall Classicvarianten (sista sucken från gamla karossen -00, med extragrejer som skinn och storstereon osv)

förut körde jag Opel Kadett -88 och plåtade mer med min gamla FM2:a.

/linus
 
Bil: Audi A6 Avant 2,4 Quattro Tiptronic - 2001 - Mörkblå
(Fyrhjulsdrift, V6:a och automat, vad mer kan man önska sig?)

Kamera: Canon EOS 350D
 
Bilden är tagen för en kvart sen....

Bil: Folkvagn
Kamera: 20d
 

Bilagor

  • img_2026.jpg
    img_2026.jpg
    51.6 KB · Visningar: 244
Senast ändrad:
tämligen nybörjare på att kajka runt...
... men rattar min SAAB 9-3 alldeles lysande med en D70 i sätet bredvid :D
 
Ingen bil, men väl en fräsig Merida Sport24 som får ta mig på fotoutflykt. Kanske ska den få en skruv på styret att sätta kulled i när jag får ändan ur...
 
Hmm.. lite kul det här...

För min del kör jag en lättkörd Hasselblad 202FA på en tungtrampad militärhoj... om jag inte snor farsans gamla lyxiga Citroën BX (vinröd med mahogny och svart skinn innuti).
På sommaren blir det dock en gammal skogsgrön Citroën 2CV...
 
Min EOS 1D åkte GoKart häromdagen! :D
Ja, jag vet, jag skall fixa en hjälmhållare strax!!!!
 

Bilagor

  • kart.jpg
    kart.jpg
    42.7 KB · Visningar: 299
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.