Annons

Vilken bil fotograferar du med?

Produkter
(logga in för att koppla)
Etanol

En äkta naturvän kör miljöbil förstås ;-)
Flaggskeppen Canon EOS 1V och Ford Focus Flexifuel, 2003 års modell matchar varandra fint. :)

Här syns den på en åker i Skåne för någon vecka sedan.
 

Bilagor

  • focus.jpg
    focus.jpg
    42.9 KB · Visningar: 382
Användarnamnet till trots..

får kameran ytterst sällan följa med i Alfan (GTV)
Jag menar,man åker ju inte Alfa för att transportera sig;) Inte jag i alla fall:)
Däremot ligger den gärna o skramlar i min nöjes-lastvagn, BMW 320 Touring -89

Edit:
Jaha... Man skulle säga vad det var för gluttsnäppa också.. En EOS 1D är det för tillfället.
 

Bilagor

  • bmw320itouring_sm.jpg
    bmw320itouring_sm.jpg
    19.1 KB · Visningar: 365
Senast ändrad:
FredrikB skrev:
D70 från -04 som körs runt i en Renault Megane från -96.

Skall förmodligen byta bil i höst, behöver tips på bilar som passar till D70:an. Några förslag?

Kom just tillbaka från en 700 mil (jfr jorden är 4000 mil i omkrets) och 1000 bilder med D70/Mitsubishi Galant V6. Japanskt är ett klart val för den som inte gillar underhåll...måste dock sova, sista 300 milen var mer eller mindre non-stop. Zzzz...__
 
-Catherine- skrev:
Kul med namn på bilar tycker jag. Jag har nog alltid döpt mina bilar :) Min gamla trotjänare (en Ford granada-85) som numer står pensionerad bakom stallet heter Åke kort och gott.

Nu pärlan (mitsubishi Galant-03..finns på bild lägre upp i tråden) fick namnet Belial, döpt efter min favoritdemon :)
Jag kostade till och med på den en personlig registreringsplåt *slösa*

/C

Haha, den har jag sett!
 
BMW525i såklart. En riktigt fotoarbetshäst.

Det enda jag saknar är fyrahjulsdrift :)
 

Bilagor

  • bmw_web.jpg
    bmw_web.jpg
    52.7 KB · Visningar: 475
kortare sträckor crescent abisko med kamera i ryggsäck. lite längre Kawasaki zr550 zephyr strypt till 32hk/25 kW med ryggsäck. Fjällvandring lundhags alaska känger goa för 2-11 mil i terräng, blandad utr från konica ft1 till canon eos analog/digi
 
kortare sträckor crescent abisko med kamera i ryggsäck. lite längre Kawasaki zr550 zephyr strypt till 32hk/25 kW med ryggsäck. Fjällvandring lundhags alaska känger goa för 2-11 mil i terräng, blandad utr från konica ft1 till canon eos analog/digi
 
Jag, Sony 717 och Canon 20d brukar åka Toyota Avensis. Men jag trivs bäst på en Honda MT-5 som jag anser vara det ultimata fotofordonet! Stativet sitter som gjutet mellan styret och lyskåpan.
 
Kameror: Retina,Kiev,Super Ikonta,Vitomatic osv

Fordon: Vauxhall VX 4/90 1966, Tomos EU-moped
 

Bilagor

  • vauxhall_edited.jpg
    vauxhall_edited.jpg
    30.5 KB · Visningar: 424
Min Nikon åker runt i flera saker hehe

En SAAB 95 2,0t 2002
En Bubbla -71
En Porsche 914 -71
En mercedes 307 -80 (husbil)
En KTM 450 -04 (Väldigt sällan jag har med kameran på crossen dock hehe)
 
Kul tråd ;-)

Idag:
Canon EOS 600(1989) - EOS 350D(2005) - Canon Canonet QL-17 (ca1969-70) - Ricoh XXX(namn glömt, nerpackad)
Dessa släpas runt i en vit Honda Civic Sedan, (1992)

-------------------------------------------

Förr:
Nikon FE(197?) _ Nikon F801(1991) - Pentax ME(1977) - Pentax MX(ca1978) - Ricoh KR10(ca1986) - Pentax 645(ca1994) - Canon EOS IX(ca1996) - Weist SL-35(ca1972) - Ricoh 500G(ca1970) - + nåt mer

Åkte med i:
Mustang Mamba(1974) - Citroen D Super (Paddan, 1974) - Citroen CX(1975) - Peugeot 404(1969) - Peugeot 205 GTI(1988) - SAAB V4 (1969) - BMW 518(1983)- Opel Ascona(1983) - WV Passat(1983) - Mitsubishi Galant Sedan GTi(1990)

Årtalen avser ungefär när respektive pryl/fordon tillverkades, inte när jag skaffade dom...
 
Min mycket kräsna D70 föredrar att färdas med stil!
Därför har jag skaffat en SAAB 900 till den !

"Alla kan köra volvo,men få kan vara saab piloter "
 
Jag brukar försöka att låna en av mina föräldrars bil, och då kör min 20D i en VW Sharan eller VW Touran, båda Diesel. Men skulle gärna ha en VW Touareg V10 TDI ;)

Dvs en till Canon som kör Diesel
 
Både min Dynax 7D, min gamla XD-5:a och hela fotoväskan får utan några som helst problem plats sedan man skaffade en åretrunt-Alfa. Bagageutrymmet i min Alfa 156:a är ju enormt, och dessutom finns det en dörr bakom förardörren så man kan ställa in kameraväskan bakom stolen utan att behöva fälla framsätet! Det finns tom en liten skinklädd hylla därbak, så man behöver inte ens ställa grejorna på golvet. Dessutom har de varit omtänksamma nog att installera bälte vid kamerahyllan, så man kan spänna fast väskan om man tror sig bli lite insprirerad under körningen :p
Helt otroligt vilka finesser de utrustar njutningsmedlen med nu för tiden. I de äldre njutningsmedlen var det svårare att få med sig saker, så det var väl tur att det bara var XD-5:an som skulle följa med i GTV6:an och sprinten ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.