Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken bil fotograferar du med?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tidigare åkte min F65:a Yamaha FZR 1000 men hojen är såld till förmån för lite nya foto prylar så min nya D70 får nöja sig att åka Chrysler Voyager.
Örian

Stativet och resten av prylarna har hittils fått åka i en Passat Variant från -95, bilprovningen imorgon 09.20 och sen får vi se om det blir bussen istället... :eek:

När jag ska på fotoutflykt packar jag in min KM D7D i en Volvo 145 från 73. Startar jämt och sjukt billig i drift, passar när man är student =)

/b

b.simonson skrev:
Volvo 145 från 73.

Man skulle sparat någon sån tidigare i livet...eller varför inte Amazon-kombin man hade, allt annat är bara kompensation! ;)

Kompensationen:

För foto på:

asfaltvägar:
Audi 100 avant 2,6 -93

bättre skogsvägar:
Saab 99 -84

sämre skogsvägar:
Baja -68

snön:
Skidoo Summit -95 eller ännu hellre "Vita blixten" årsmodell okänd!

vattnet:
En slags båt.

Edit: nån slags Minoltakamera brukar ju följa med, väldigt analoga sådana!

Just, ja. Det finns ju andra fordon än bilar också :)

Snö: Ockelbo 5000, -84
Diverse underlag: Honda Z50J av okänd årgång

Båda med skräddarsydda stativhållare :)

Min Nikon och Sony i en #$!@€%! Passat 1.8 T från millenieskiftet. Skitbil som krånglat med jämna mellanrum från första månaden :-(

Uppgraderat till KM D7D men fortfarande Honda XL 500R & ibland Toyota Yaris Verso (typ när det regnar eller när jag får låna den av frugan som alltid annars har den)...

//Larsa

Min D70 åker MC, en Suzuki GSF600S. Nu börjar det dock bli kallt så snart får den åka Canondale, buss eller spårvagn.

Falkman skrev:
Min Nikon och Sony i en #$!@€%! Passat 1.8 T från millenieskiftet. Skitbil som krånglat med jämna mellanrum från första månaden :-(

Toyota Yaris. Bytt två lampor på 14500 mil! Fan, nu har en bromsljuslampa gått (den i bakrutan), skitbil;-)

//Larsa som inte kan förstå varför inte alla som vill köra problemfritt kör Toyota? Vill man ha kul kör man MC!

;-) ;-) ;-)

Svårt att fota med bilen tycker jag, använder min 350D till det istället.

Ifall det har någon betydelse för fotograferandet eller ej vet jag inte men jag kör en Saab 9-5 kombi. Det enda långsökta sambandet jag kan se där är svart bil - svart kamera.

På vintern kör jag o 350D skoter ibland också. På sommaren en röd cykel...

Egentligen är detta ju en helt menlös tråd om man ska vara ärlig... ;-)

Jag åker runt i en Renault Kangoo med min D70. För övrigt går det in en hund, en surf utrustning, kamera utrustningen, sängplats, och diverse packning samt mat. Kanske en liten kyl, och ändå är bilen knappt halv full. En grym bil helt enkelt. Den kan man aldrig få för mycket av. Dessutom har den takräcken att lasta resten på.

Transport

Fick aldrig några leksaker som barn.
Det tar jag igen som senior och roar mig med bilbyte stup i kvarten.

Just nu glider jag runt i en splitter ny VW Golf PLUS. Vilken feeling!

ANNONS