Annons

Vilken bil fotograferar du med?

Produkter
(logga in för att koppla)
Numera en beg Porsche 944. Ett lättlastat halvkombibageutrymme som gör det enkelt med studiobixtar stativ och kamera väskor. Dessutom så åker man med stil till bröllopsjobben.
 
Jag blir nummer två som kör kombinationen D70 + Chrysler Voyager. Man åker bra och den rymmer mycket. Givetvis är den utrustad med 220V för att kunna ladda kamera och dator samt wlan för att kunna koppla upp sig när man är ute på resor. Vid lite längre "independentresor" åker soffan och någon fåtölj ut till förmån för madrass och man har ett eget litet hotell att placera på lämplig plats. Kanske inte trestjärnigt men jag kräver inte mycket för att få lite guldkant på tillvaron.
 
Sen en vecka tillbaks så är det fotorygga på & gränsling av denna som gäller...

//Larsa
 

Bilagor

  • xl500r.jpg
    xl500r.jpg
    44.1 KB · Visningar: 261
Simon Larsson skrev:
Hmm.. lite kul det här...

För min del kör jag en lättkörd Hasselblad 202FA på en tungtrampad militärhoj... om jag inte snor farsans gamla lyxiga Citroën BX (vinröd med mahogny och svart skinn innuti).
På sommaren blir det dock en gammal skogsgrön Citroën 2CV...

Iiiiihhhhh!!! En Citroënist! Man vet aldrig var de dyker upp! ;)

/Mike
 
.Z. skrev:
Sen en vecka tillbaks så är det fotorygga på & gränsling av denna som gäller...

//Larsa
oj ...åker själv en XR600-92 så det kanske är tur att det är en bit emellan oss så vi inte möts i någon kurva med på fullt bredställ.
mvh Owe
 
* Storbådan styrpulpet med 30 hk Yamaha
* Yamaha XT600 E
* Volvo 245 -84 och 31000 mil

Sköter mina transporter av 10D och 300D
 
Min utrustning får åka i antingen en vit
Golf -88 eller en antracitgrå Volvo 745 -90. Båda även utrustade med barnstol....så är det inget barn i bilen kan även kamerautrustningen åka extra säkert ;)

//Liza
 
Min 10D får åka med i en Saab 95 Aero-kombi -02.

Önskan är en CAB för möjligheten att fota andra bilar lite bättre... Men familj + barnvagn ska ju få plats också =o)

//Peter
 
En vit Renault Clio med takräck, från 1993 (bilen alltså, inte takräcket).

Den funkar suveränt i snön här uppe i norr, jag har aldrig kört fast med den. Har endast haft problem med en elhiss en gång när jag körde sakta och lyssnade efter ugglor. Rutan fastnade nere, och det var drygt -20 grader. Men efter ha smällt igen dörren hårt några gånger kom elhissen igång igen, skönt! :)

Vive la Renault!

//Glenn
 
Min Leica M6 TTL, Canon 10 D och Canon G2 åker en sväng då och då i en Mercedes C 180.
/ Thomas.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.