Annons

Vilken bil fotograferar du med?

Produkter
(logga in för att koppla)
Inga klara samband kan utläsas än så länge, möjligen en svag tendens att digital Canon och BMW hör ihop.
Det verkar mera vara så att fotograftyp och biltyp matchar varandra.
 
Ireklint

Canon EOS 30 & 20D med EF 100-400 L IS USM.

Till detta mörkblå Volvo 745 -91.

En utmärkt kombination då jag kan sova över i bilen och ändå få plats med telet i sovsäcken bredvid.
 
Opel Astra kombi med halva bagaget till hunden och andra halvan till min fotoutrustning. Fast ibland får den åka i baksätet ;). Canon rakt igenom, FT, FX, T-90.

En liten tanke när man läser är att det verkar vara många som kör runt med dyra oekonomiska bilar...? =)
 
privat: canon 20d och en audi 80 -88. Bilen går fint men fotoutrustningen är värd mer..
 
Canon 20D och BMW 528 -97. (För att öka sambandet Canon - BMW)

Men oftast tar jag faktiskt hellre VW Polo -97 som är smidigare när man ska ut och fota.
 
Jorek skrev:
Inga klara samband kan utläsas än så länge, möjligen en svag tendens att digital Canon och BMW hör ihop.
Det verkar mera vara så att fotograftyp och biltyp matchar varandra.


Eller möjligtvis att 3 Canon ägare kör diesel.
 
Två kameror - två bilar

Minolta 600si Mamiya67 P2
Golf 92a (tror jag) Saab90 85a

både kameror och bilar får turas om men....

Golfen till natur-fotografering
Sabben modell-fotografering

:)

när jag blir $tor ska ska det vara LUPO DISEL (0,29l/mil)
 
2 Canon Eos 3 modell -01 och 1 Canon Eos 20D modell -05 vilka allihop får åka med mig i en härligt röd Toyota Yaris Verso modell -01 som är driftssäker, bensinsnål och ganska så terränggående för att vara vanlig personbil dessutom finns gott om plats för oss alla att sova i bilen om man fäller ner baksätena.
 
Toyota Yaris Verso med cykel i skuffen, endera mountinbike eller cyclocross... Med fällda säten så får de båda + även racern plats men det känns ju lite overkill-:)

Snart Scooter typ vespa PX200, för dyrt med bil på fototuren. Vetetan va jag ska ha cykeln bara -:)

//Larsa
 
D70 borde ju matcha en V70, svart då naturligtvis. :)

Själv har jag problemfritt i alla år både kört och kör,
rejäla Nikon grejor och dito Volvobilar.

/Ingvar
 
300D + Fiat Stilo 1.8 -03 = mest för pengarna...;)

Har dock varit bra sugen på Omars val Jimny alt. en Lada Niva.. Men bebisar åker inte bra i dem..:(
 
froderberg skrev:Men ska man köpa videokamera när bebben kommer, eller jag hålla mig till stillbild?
har du råd, köp en liten dv-kamera.
det är guld värt att kunna filma barnets uppväxt.

jag själv tvingade med en kompis som filmade själva förlossningen för jag visste att jag skulle vara i en annan värld och det är jag glad för nu (men om ni gör nåt sånt så ska inte du filma.. du pysslar med annat).

sen är det faktiskt något viktigt med film/video som stillbilderna saknar... rörelser och ljud.
spela in bebisens joller, felaktia uttalanden i början av pratet och de evinnerliga frågorna i treårsåldern osv.
se hur bebisen stapplar omkring med sina första steg och följ den vingliga färden.

jag säger: ja! köp en videokamera. för även om den kanske inte blir på långa vägar lika använd som stillbildskamerorna, så är det mycket lyckat att fånga rörelserna och ljuden.
sen kan man nångång då och då klippa ihop en liten film lagom till nån jul eller födelsedag till närmaste släkten. det uppskattas verkligen.
 
Min 20D får antingen följa med i min Skoda Octavia SLX -00, eller för kortare färder på min Aprilia Scarabeo Ditech (EU-scooter).
 
froderberg skrev:
Men ska man köpa videokamera när bebben kommer, eller jag hålla mig till stillbild?
Om inte så köp något du kan spela in ljudet när bebben sätter igång att låta, jag har en mp3 spelare. Jag har spelat in min lille grabb (som blir 4 mån snart) när han skrattar första gångerna, igår fick jag med hans röst när han sjöng med när jag spelade gitarr, han behöver öva lite på texten dock! Han är med i ett arbete som jag jobbar på (finns på min hemsida under textual scenes). Men en smidig videokamera som man kan slänga fram är nog inte dumt, det blir ju material som är mer än guld värt. Ta inte med den in på förlossningssalen...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.