Annons

Vilken bil fotograferar du med?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har inte lyckats ta några bilder med någon bil, jag brukar använda kamera till det.
 
froderberg skrev:
Rostfri 740 GLE -88 som precis passerat 30 000 mil. Det blir billiga och bekymmersfria mil.

I kameraväskan ligger mycket av det senaste. Det gäller att prioritera.

Men när bebben kommer i jul så blir det nyare och säkrare bil, prioritering som sagt.

Sälj aldrig en 740! Man får inte så mycket för en 740, behålla den som fotobil (som bebben kan få övningsköra med)! 20d med 740 (87:a) - men jag stegar annars ut genom dörren och där finns naturen inpå mig, då använder jag vandringskängor eller stövlar.
 
Sinaren och bladaren åker där bak i min -04 Mitsubishi outlander 4x4, automatväxlad (vem orkar växla manuellt när man bor och kör i stockholms innerstad?) i silver. Leican eller Contax G2an brukar jag ha i facket mellan framstolarna.
 
Nikon d70 och Citroën C5 -03

Gick från krånglande äldre BMW och Volvobilar (faktiskt, de kunde krångla) till bekymmersfrihet med Nikon... jag menar Citroën
 
growingart.se skrev:
Sälj aldrig en 740! Man får inte så mycket för en 740, behålla den som fotobil (som bebben kan få övningsköra med)!

Nej jag säljer aldrig den. Särskilt inte som den här 99 procent rostfri. Sambon får ha den för övningskörning, jag vill ha automat i den tilltänka Saab 9-5:an. I stockholmstrafiken är med automat guld.

Men ska man köpa videokamera när bebben kommer, eller jag hålla mig till stillbild?
 
D70 från -04 som körs runt i en Renault Megane från -96.

Skall förmodligen byta bil i höst, behöver tips på bilar som passar till D70:an. Några förslag?
 
Farsans Mitsubishi Lancer diesel från 1987. Nästan 40000 körd och ingenting gjort åt motorn, bara går och går.
 
FredrikB skrev:
D70 från -04 som körs runt i en Renault Megane från -96.

Skall förmodligen byta bil i höst, behöver tips på bilar som passar till D70:an. Några förslag?

Om jag hade en D70 skulle jag satsa på Kitt, tror de skulle matcha varandra ganska bra!
 

Bilagor

  • kitt.jpg
    kitt.jpg
    39.3 KB · Visningar: 1,015
350d och en klassisk riskokare, Toyota Corolla -92 för driftsäkerhetens skull! Det finns ju roligare saker att göra än att meka. Till exempel det senaste projektet: Lägga trallgolv på balkongen :)
 
Nikon FA, F3, F5 och D100. Holga 120S och Fuji GS645. Samsung V5 och V700.

Peugeot 405 GTX kombi (1995), men från 6/9 en Volvo XC70 svart (2006).
 
froderberg skrev:
Nej jag säljer aldrig den. Särskilt inte som den här 99 procent rostfri. Sambon får ha den för övningskörning, jag vill ha automat i den tilltänka Saab 9-5:an. I stockholmstrafiken är med automat guld.

Men ska man köpa videokamera när bebben kommer, eller jag hålla mig till stillbild?

Kör med båda delarna....svårt att få med dadda språket på en stillbild. :)

/Patrik
 
Min D2X åker Volkswagen Transporter T4 :)) men den sover skönt intill mig.

Ja, jag är tillfälligt hemma från min resa med fotografimobilen, men senast i morgon bär det iväg igen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.