Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken bil fotograferar du med?

Produkter
(logga in för att koppla)
froderberg skrev:
Men ska man köpa videokamera när bebben kommer, eller jag hålla mig till stillbild?

Båda harsina fördelar.

Själv föredrar jag svartvita stillbilder på fiberpapper för att fota graviditeten och dottern. Jag tycker detta ger ett så härligt nostalgiskt skimmer över bilderna, men jag har också en videokamera. Det svåra med video är att ta tillräckligt korta sekvenser så att någon orkar titta på dem (redigera orkar jag inte). Försöker tänka att det är super-8 film jag filmar med som var snordyrt att framkalla när jag var liten och varje rulle var bara 3 minuter. Egentligen skulle jag vilja plocka fram farsans gamla super-8 kamera just för att sådana filmer känns så nostalgiska att kika på.
 
growingart.se skrev:
Ta inte med den in på förlossningssalen...
det bestämmer väl ändå tjejen som ska squeeza ut kotten?
jag vet att jag flera gånger var tvungen att kolla att det faktiskt filmades, för jag visste att jag skulle undra sen vad som faktiskt hände. för när man föder barn märker man inte vad som händer, man är så inne i sitt.
och vissa (som jag tex.) vill ha minne från det, och andra inte.
så det kollar man upp. man ska inte utgå ifrån att man inte ska filma...

hehe.. det här börjar kännas lite offtopic.. ;o)
 
Canon 20d med matchande svart volvo v40.
Kombi är ju bra så att man får plats med fotoutrustningen... :)
 
froderberg skrev:

Men ska man köpa videokamera när bebben kommer, eller jag hålla mig till stillbild?

Så du ska bli pappa? Gratulerar i så fall. Min lilla dotter blir snart åtta månader, hon tar mycket av min tid. Därav mitt något passiva deltagande i fotoklubben..;)

Köp DV-kamera, det är lätt värt det med kotten. Men passa dig för billiga kameror. Tror inte du kommer gilla det med ditt bildsinne...
 
Min pentax LX har fått åka (i tur och ordning)
Volvo P1800s -67
Austin Cooper mk II -69
Ford Consul Combi -76
Opel Kadett -74
Mitsubishi Galant -89

De senaste fjorton åren har den mest tagit sig fram medelst ett par 42:eek:r, alternativt Uppsalabuss.

-- MW
 
VOLVO

Susar runt i en i stort sett röd VOLVO 360. Lagom matt i lacken. Körde nyligen ifrån en av hjulsidorna antagligen på väg hem från en plåtning.

360:n fyller än så länge sin funktion...dvs den tar mig från punkt A till...ja, i stort sett samtliga punkter i alfabetet.

Ett kylarbyte för en tid sedan och nu slipper jag köra med sidorutan nervevad och värmen på max.

EOS 1N RS:en och 20D:n trivs än så länge alla tiders! ;-)
 
Re: VOLVO

Mikael Ångström skrev:
360:n fyller än så länge sin funktion...dvs den tar mig från punkt A till...ja, i stort sett samtliga punkter i alfabetet.
De där gamla trehundringarna är mycket bra fotomobiler. Jag har haft två 343 och de var de i särklass bästa terrängbilar jag har haft innan jag skaffade min nuvarande. Kort hjulbas, hyffsad markfrigång och låg "var rädd om-faktor" är ett suveränt recept i skogen. Allra trevligast är den förstås med remjohanlådan :)
 
Canon eos 20D + diverse kameror åker denna vecka i min Porsche 911 Carrera RS men normalt åker de i en Passat TDI 4-Motion.
 

Bilagor

  • rs no words.jpg
    rs no words.jpg
    32.6 KB · Visningar: 523
745:an har gått 35 000 mil. Det är en 88-b och vi har haft den sedan -90, kört den 28 000 mil själva. Den går som en klocka, har aldrig strejkat vid start och motorn är fortfarande pigg som en ungtupp. Kameran heter Contax RTS, tillverkades på 70-talet och inköptes kring -80. Den går som en klocka, har aldrig strejkat vid start men motor har jag ingen till den. Slutaren är ok och har aldrig behövt någon service. Använder numera också diverse ännu äldre kameror som också dom fungerar utan pardon. Nya i stallet är också de helmanuella och mekaniska mätsökarkamerorna Bessa L och Bessa R2. Fast en Contax-ägare borde kanske köra Porsche? Samma designer till RTS nämligen.
 
Senast ändrad:
Åker en Passat Variant 1.8 -98, om jag inte tar mountinbiken en Extrem 550.
På kamera fronten är det Canon 350D som får följa med, kan hända att det blir Ixus 500 ibland.

//Håkan
 
300D åker med i en Volvo 245 kombi-92, lika plastiga bägge två!

Har dessutom inte körkort till någon utav dom....
 
Ännu en kombination.
Mina svarta EOS 100QD och 1N åker vit Mitsubishi Galant -96 sedan knappt tre år tillbaka. Tidigare hade jag en grå Mazda 626 -92.
 
Min Canon 350D trivs bäst på min fylliga buk när jag kör runt på min Piaggio Skipper 125. När tid finnes så blir det Passat diesel =)
 
Nikon D70 och F5 trivs bra i likaledes svart Saab 9-5 Aero kombi. Men bortom allfarvägarna trivs de minst lika bra i en Jeep Cherokee Pioneer -83
// micke
 
Pentax istD åkte tidigare livsfarligt i en högerstyrd Triumph Spitfire men siktet är nu iställt på Honda CR-V. Gjorde övergången lite mjukare via en Cooper.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.