Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken A3-skrivare ska jag välja, tycker ni?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag använder en Canon Pixma Pro 9000. Jag tycker själv att jag får fantastiskt fina utskrifter, både i färg och sv, men om den är bättre än Epson vet jag inte, billigare är den i alla fall.

Även jag kör en Canon Pro 9000 och är nöjd, både med färg och svartvitt. Den enda jag kan klaga på är bläckkostnaden som jag tycker är i högsta laget, men det kan säkert gälla konkurrenterna också.

Okidoki, kollade in skrivaren på Scandinavianphotos hemsida. Kunde då se att lägger jag till 2000 kronor och köper en Pixma Pro 9500 - så får jag en skrivare med pigmentbaserat bläck. "Neutrala svartvita utskrifter med professionell kvalitet" med mera ...

Blev lite sugen på den, faktiskt.

Jag skulle rekomendra Epson R2400! Fantastisk skrivare. Den har det där lilla extra i bildkvalitet som faktiskt märks. Om du VET att du ska skriva ut mycket skulle jag rekomendera Epson 3800 i stället. Bläckkostnaden blir mycket billigare pga större patroner (80ml).

mvh
cf

Ska du köra sv/v så är nog Epson att rekommendera. Enligt alla seriösa tester så ger den det bästa sv/v resultatet, utan färgstick!

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto