Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ligger Örebro för långt österut i förhållande till den aktuella platsen, är det så vi ska uppfatta ledtråden? Frågar eftersom det först beskrevs som att det var väster om Oxelösund, och det går inte ihop för mig.

Eller är bilden tagen vid en longitud någonstans mellan Oxelösund och Örebro?
 
Hmm, man ska inte vara ute i kylan och posta inlägg efter en kväll med ett par glas vin. Denna ort ligger ÖSTER om Örebro. Gentemot Oxelösund ligger den främst norrut och inte mycket annat.
 
Tyckte ledtrådarna var tydliga och bra. Kan ju bara va Mariefred då du hintade om ett overkligt djur i namnet, och namnet på slottet där är ju Gripsholms slott.

Lite stolt att jag var såpass nära geografiskt redan innan ledtrådar, även om det kanske var mer tur än typisk sörmländsk bebyggelse. Öhum, nu förutsätter jag visst att det var rätt men känner mig rätt säker.
 
Senast ändrad:
Jag tar mig fräckheten att anta att Mariefred var rätt och postar en ny innan jag går och lägger mig för att hålla igång tråden. Är jag ute och seglar med mitt svar på Stefans bild så får ni väl stena mig på torget eller nåt.

Var är vi?
 

Bilagor

  • oslo.jpg
    oslo.jpg
    85.1 KB · Visningar: 65
Senast ändrad:
Jag tror vi är i Berlin.
I samnabd med renoveringar och ombyggnader av T-banan så har de lagt upp vattenledningarna ovan jord på pelare.

Det stämmer bra, bilden är från den trevliga stadsdelen Friedrichschein i Berlin, tråden är din!

Rätt sjukt för övrigt, drömde inatt att jag åkte buss runtom i Stockholm och att det fanns likadana vattenrör ovan jord nästan överallt. En del av rören var halvt nermonterade men drömmens mening var väl "såna där rör finns överallt idiot, det är standard, en sån bild kan du inte lägga upp ju".
 
Hammarbyslussen? Ser ut att kunna va Skanstullsbrons pelare och Årstas "skog" i bakgrunden. Fast jag vet inte, man borde kanske se något av båtklubben till vänster bakom slussen. Hm well, Hammarby sluss sätter jag ändå min femkrona på.
 
Lite för mycket tvåmannatråd nu kanske, blir ju lite lätt när man bor i faggorna. Med risk för att fortsätta på samma spår, var i Stockholms södra förorter ligger detta ställe? Hehe, närå det är inte Stockholm, men var är vi? Vill gärna ha ett rätt så specifikt svar.
 

Bilagor

  • knivsta.jpg
    knivsta.jpg
    62.4 KB · Visningar: 87
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.