ANNONS
Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Om det är 5-6 timmars bilfärd vet jag inte, ( å andra sidan kan man ju anpassa farten till sträckan och så vidare..), men Arjeplog ska väl ligga söder om Nikkaloukta och norr om Ångermanland?

Oj då, det var faktiskt lite oväntat, även om jag själv har haft en bild inne från Askersund i denna tråd. Bild kommer under dagen....

Dags för en ny bild, om än inte den roligaste versionen. Men mitt lager av bilder börjar verkligen lida mot sitt slut. (Måste ut och ta fler bilder till denna tråd.)

Bilagor

• gissebild52.jpg
    gissebild52.jpg
    80.6 KB · Visningar: 111
Nu skall jag göra som Gunnar Spång, söka associationer...

1. Enligt egenskaper, som man klickar på längst ner, är bilden tagen idag. Snö på backen... måste vara längre norrut.

2. Extra landgång utefter kajen, förbryllar något, för båtresenärer eller fiskande pensionärer.

3. Bron verkar vara av typen icke öppningsbar, tyder på att vattnet inte är en led för båtar med mast.

4. Byggda kajer efter stränderna tyder på ett visst välstånd.

Men jag har väl fel igen. Sist gissade jag på optisk telegraf när det handlade om kyrklockor.

Och nu har Kijana fått ett första svar.

per

Nej det är nog inte kanalen genom Karlstad även om bron i bakgrunden ger en liten association. Så här ser det ut i Karlstad...

Bilagor

• 2279289275_eb51770f3d_o.jpg
    2279289275_eb51770f3d_o.jpg
    31.1 KB · Visningar: 77
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar