Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Backafall figurerar i visan - helt rätt! Bilden visar - helt korrekt - S:t Ibb's kyrka. Rullar bollen vidare till Matadore.
 
Då "gissar" jag på att platsen är Nyköping

Ja, det verkar ju onekligen ha varit lite svårt, ledtråden gjorde ju att det gick snabbare =)

Bilden föreställer östra klockstapen och tillhör Allhelgonakyrkan (som i sig själv är utan klockor) i Nyköping. Bollen är din nu "Ante J".

//kajjan
 
Ja, det verkar ju onekligen ha varit lite svårt, ledtråden gjorde ju att det gick snabbare =)

Bilden föreställer östra klockstapen och tillhör Allhelgonakyrkan (som i sig själv är utan klockor) i Nyköping. Bollen är din nu "Ante J".

//kajjan

Egentligen skojade jag med min Nyköpingsgissning... Visst var det svårt med en egentliga, exakta, platsen. Jag kollade både Stora Torget, Järnvägsstationen, skolorna och Allahelgonakyrkan utan att hitta klockan. Tänkte aldrig på klockstapeln.

Återkommer...
 
Byggnaden har varken fått sitt namn efter Marios kompis eller ett bilmärke även om tankarna kan ledas till detta...
 
Fast... NU vet jag.
Tack Google.

Stadio Luigi Ferraris, Genua.

Helt rätt! Bilden tagen innan matchen Sverige- Costa Rica (den sista i raden av 1-2, 1-2, 1-2-matcher) i fotbolls-VM i Italien 1990. Vi bilade hem non-stop genom Schweitz- Tyskland-Danmark direkt efter matchen för att komma direkt till jobbet klockan nio på midsommarafton. Vi var två som turades om att köra och att sova. Jag tror inte att den midsommaraftonen var min vaknaste dag på jobbet i karriären om man säger så. Förmodligen har jag nog luktat godare också...

Men oj va kul vi hade i Italien trots resultaten...
 
Nu uppstår ett problem.
I datorn jag har tillgång till NU finns inte en enda bild av intresse för "Vilken är platsen" och jag kommer inte åt mina bilder förrän på måndag.

För att hålla tråden levande överlåter jag till den som så önskar att lägga in ett bidrag.
Är det ok?
... eller tar du en till Anders?
 
Tråkigt att den här tråden dog... här kommer ett försök att blåsa liv i den. I vilken stad är denna bild tagen?
 

Bilagor

  • IMG_4122.JPG
    IMG_4122.JPG
    33.7 KB · Visningar: 109
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.