Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Alldeles tyst i den här tråden? Försöker väcka den med en bild från nästan samma plats
 

Bilagor

  • gess.jpg
    gess.jpg
    32.8 KB · Visningar: 92
Svårt, men för att komma någonstans föreslår jag Södra eller Norra Kvarken. Nu får Du ge lite hjälp.

per
 
Färnebofjärden, en del av Dalälven tycker jag är ett bra svar. En knapp mil SV om Gysinge, närmare bestämt.

Varsågod, din tur.
 
Färnebofjärden, en del av Dalälven tycker jag är ett bra svar. En knapp mil SV om Gysinge, närmare bestämt.

Varsågod, din tur.

Tackar!

Jag bidrar med en sten som jag tror att en hel del av oss har sett utan att vara riktigt medvetna om det. Jag har en känsla av att jag vet åtminstone en av forumets medlemar som känner igen den...

Vilken är platsen?
 

Bilagor

  • slaslvr.jpg
    slaslvr.jpg
    29.3 KB · Visningar: 157
Inte för att jag har någon ny bild att komma med, men det är ju så kul att gissa. Skansen, Stockholm?
 
Inte för att jag har någon ny bild att komma med, men det är ju så kul att gissa. Skansen, Stockholm?

Visst är det kul att gissa och ännu roligare är det när det är rätt! Skansen är det. Stenen är silvermalm från Sala.

Om inte du har någon bild för dagen, kör vi huggsexa då? Den som är snabbast att lägga upp en bild får ta det(?).
 
Stiltje i den här tråden är inte så kul. Grävde fram en bild. Var finns detta?
 

Bilagor

  • gissebild49.jpg
    gissebild49.jpg
    79.2 KB · Visningar: 117
Jawohl, det är Pergamonmuseet i Berlin. Ishtarporten heter stycket som härstammar någonstans från den babyloniska tiden i nuvarande Irak.

Pelle, din tur!
 
Ledtråd: Här ser man soluret i sin helhet, och klädseln kanske kan ge en vink om vilken del av världen det är. Korten togs förra måndagen
 

Bilagor

  • bild2.jpg
    bild2.jpg
    92.2 KB · Visningar: 82
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.