Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Rätt svar är Budapest.

I 7011 sker en medveten slarvig stavning, följande hade varit rätt:

Synagoga, inre gården - men då hade det blivit alltför lätt.

Tårpilen finns på inre gården och är byggd i rostfritt stål. Pilen har ett otal blad och varje blad bär namn på en judisk familj utplånad under senaste världskriget. En av finansiärerna är en av Snobbar som Jobbar, Toni Curtis.

Intill trädet ligger en minnesplatta tillägnad Raoul Wallenberg.

Är Du intresserad så läs mer under "Stora Synagogor"

per
 
Sweet!


Jag har inte varit så mycket utomlands så mitt fotoalbum är rätt begränsat, men har har vi ett trevligt ställe. Vi nöjer oss nog med landet, men bonuspoäng för staden/byn.
 

Bilagor

  • n781650555_3328124_3105.jpg
    n781650555_3328124_3105.jpg
    20.9 KB · Visningar: 100
Jo Oskar, Du avger rätt svar. Efter Ditt svar berättar jag kort om trädet och dess blad som var och ett anger namn på judiska familjer som mördades av gestapo.

Din reaktion blev... sweet

Förstår Du nu??

per
 
Jo Oskar, Du avger rätt svar. Efter Ditt svar berättar jag kort om trädet och dess blad som var och ett anger namn på judiska familjer som mördades av gestapo.

Din reaktion blev... sweet

Förstår Du nu??

per

Per!

Jag gjorde en helt annat tolkning när jag läste Oskars Sweet; nämligen att han blev glad över att ha gissat rätt och att han fick chansen att överta tråden; alltså inte en kommentar til din text.

/J-O
 
Tolkar nog mer Oskars utrop "sweet" som ett visst nöje över att han prickade rätt med sitt svar. Att han skulle utropa samma sak över ett folkmord finns inte i min värld.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.