Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu får Ni allt tagga ner Er lite - detta är inte Er privata lektuga.

Återtar tråden - VAR står jag någonstans när korten tas? Vad är det som illusoriskt kan låta vingslag höras, även om där inte finns en enda fågel i sikte? Vilket sällsynt våld är förknippat med platsen? Vilka klövar avses?

Det är en mycket speciell plats - inte bara en sketen klipphylla för turister att beskåda ett krafverk från.
 
Nu får Ni allt tagga ner Er lite - detta är inte Er privata lektuga.

Återtar tråden - VAR står jag någonstans när korten tas? Vad är det som illusoriskt kan låta vingslag höras, även om där inte finns en enda fågel i sikte? Vilket sällsynt våld är förknippat med platsen? Vilka klövar avses?

Det är en mycket speciell plats - inte bara en sketen klipphylla för turister att beskåda ett krafverk från.

Jag bedömde att muntis gissning som fullt korrekt och följde reglerna som är skrivna på första sidan av denna tråd. Jag har själv tidigare gjort övertramp på grund av missförstånd av precisering av platsen i fråga. Men här tycker jag inte det är några tveksamheter om vilken plats som vi söker. Naturligtvis så tycker jag du får lägga till kuriosa om platsen, det är bara trevligt, men att förvänta sig vilka fåglar som häckar och växter som växer på platsen är lite OT tycker jag.

Jag kan dock hålla med om att muntis kanske var lite väl "trigger-happy" på att rätta sig själv även om han backade upp med fakta.

För att rätta till oredan så berättar jag att min bild föreställer fasaden till Musée du Quai Branly i Paris.
 
Självklart drar jag mig tillbaka - lek vidare Ni. Jag ska inte störa Er.

Att kalla världsarvet Nämforsens hällristningar för "kuriosa", är så obildat lågt, att jag bara tar mig för pannan och på den låga nivån tänker jag inte vidare ödsla min dyrbara tid. Jag kan lägga min mentala kapacitet på mer utvecklande lekar.
 

Bilagor

  • 023.png
    023.png
    38 KB · Visningar: 80
Självklart drar jag mig tillbaka - lek vidare Ni. Jag ska inte störa Er.

Att kalla världsarvet Nämforsens hällristningar för "kuriosa", är så obildat lågt, att jag bara tar mig för pannan och på den låga nivån tänker jag inte vidare ödsla min dyrbara tid. Jag kan lägga min mentala kapacitet på mer utvecklande lekar.

Om du läser reglerna för tråden så gäller det att gissa platsen. Motivet tyckte jag föreställde ett kraftverk och inte en hällristning. Däremot tycker jag att det är kul att få höra historian om platsen, det är det som jag som obildad bland annat är ute efter i denna tråd.
 
I inlägg 6811 frågas efter en plats, och om platser har tråden oavbrutet handlat. Svar har nu senast lämnats i form av en bild som visar platsen, och att visa svaret med bild är OK.

Visst har vi underlåtit att lämna svar på vissa följdfrågor, men faktum kvarstår, att rätt svar har lämnats.

Jag är den förste att beklaga upplösningen, och kommer att sakna tannler.

Vem lägger in nytt material?

per
 
Jag tycker också det ska vara en bildfråga, var/vad föreställer bilden. Sen är det *jättekul* med kuriosa runt omkring, som bonus eller som ledtrådar. Sen om kuriosa är världsarv eller bara nån kul anekdot spelar ingen roll.

Tråden är väl igång, för vi har väl en ny bild av ett hus ovan?
 
Vilken är platsen, det är det som tråden skall handla om.

6829 är redan besvarad genom 6831.

För att få igång det hela igen föreslår jag att Muntis kommer igen, han svarade rätt på forsen.

per
 
Senast ändrad:
Här är jag igen och jag beklagar verkligen oredan som jag skapat i tråden vilket lett till att Tannler gav upp. Anser att jag hade svarat på frågorna som ställdes och uppfattade andra bilden som hjälp till att klara första. Visste även att det fanns hällristningar där men trodde inte att det efterfrågades.

Nu blev det här lite klurigt eftersom jag redan lagt in en bild som det svarats rätt på.

Eftersom frryn har svarat rätt på min gåta tycker jag att han får lägga upp en ny bild istället för den som föreställer fasaden till Musée du Quai Branly i Paris.

//Muntis
 
OK, jag kör på och hoppas vi kommer återse Tannler, no hard feelings.


I vilken stad befinner vi oss nu?
 

Bilagor

  • _MG_5402.jpg
    _MG_5402.jpg
    57.2 KB · Visningar: 72
Korrekt,

Sjölejonen började dyka upp i San Francisco bay efter den stora jordbävningen 1989, sedan dess återkommer dom till de numera utplacerade bryggorna varje sommar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.