Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Efter Ditt svar har jag läst om Haiti på Goggel, och våra fruktförsäljare på stranden skall nog vara tacksamma för att dom inte är mantalsskrivna där, i staten Haiti.

per
 
Du får rätt trots att Du skrivit Colombia. (Dock finns det en ort i Colombia som heter Varadero, men det är inte den som avses). Rätt svar är således Varadero, Cuba. Huset på bilden är idag restaurang.

Tråden är Din och god fortsättning och Gott Nytt År!

per
 
Som sagt, man ska inte lita på allt man läser på internet. Tack för ordet Per.

Vad heter vattenfallet och vart kan man hitta det?
 

Bilagor

  • DSC00269.jpg
    DSC00269.jpg
    32.7 KB · Visningar: 120
Bilden kanske är lite svår...
men jag visade den för en kollega på jobbet, och när jag hjälpte han lite i tankarna så tog han den efter en stund.
Fundera på:
VAD ser man på bilden?
VARFÖR ser det ut som det gör?
 
Det ser ut som två pollare och nån slags gejder på ett sjunket däck. Därför tyckte jag Omaha Beach var en ganska bra gissning även om det borde rostat betydligt mera där.
 
Där satt den!! Helt rätt :)
Din tur

Det var som tusan! Tänkte faktistk också på Pearl Harbour, men trodde "sjunket skepp" refuserades efter mitt förra inlägg. Får tänka bredare nästa gång :)

PS. Appropå rost, så har amerikanarna (säkert med goda och respektvärda skäl) behandlat de uppstickande delarna så att de skall bevaras "för evigt". Annars ser snart 70 år gammal metall i vatten inte ut så där... :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.