Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Okey, provar väl en svårare nu då (med förhoppning att få fart på tråden igen):
 

Bilagor

  • 90 tågstation by night.jpg
    90 tågstation by night.jpg
    38.1 KB · Visningar: 225
Hmmm... Vild chansning... Järnvägen vid lasarettet... Kan det vara Schtaan, dvs Skälläftä...
 
Jag tänkte lite på min hemstad Boden men känner inte riktigt igen mig. Och lasarettet är rivet numera. Och Skälläftä är det nog inte heller då järnvägen går i inlandet förbi.
Umeå kanske?
 
Ej Skälläftä, inte heller Umeå. Förtydligande av ledtråd: man ser lasarettet, men det ligger inte jättenära. Ledtråd nr 2: Inte norr om Sthlm.
 
Ej rätt svar.. Denna var svår, fler ledtrådar nu. Nr 1: det pendlas till Sthlm från platsen. Nr 2: då bilden togs hade jag den stora stationsbyggnaden (tillverkad av tegel) på min högra sida. Helt rakt åt höger faktiskt..
 
Alltså, när det gäller pendlingsavstånd så är du nära, men svaret är dock fel. Platsen är söder om Sthlm.. Nu borde det vara mkt lättare..?
 
Å, tackar..

Lägger ut följande dagsfärska bild.

Vad heter staden och gatan (den långa).
 

Bilagor

  • img_0048.jpg
    img_0048.jpg
    59.2 KB · Visningar: 200
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.