Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Lite annorlunda att lägga upp en bild på ett lok Göta 2 som har ett N i skorstenen, dvs samma N som finns på Göta 1

Neimans i Trollhättan hade Göta 1 utanför sin lokal, skillnaden är att Göta 1 inte hade en skylt på hytten som Göta 2 hade.

Din bild hade ingen skylt, så gissningsvis var det Göta 1 du visade

Men skit detsamma..............

Tråden är fri

Men nog hade väl loket på min bild ett N på hytten???

Du kanske för skojs skull har gått in på sajten GÖTA II och kollat och där läser man att man exempelvis bytte skyltar på loken ett och två beroende på att man "ville byta upp sig". Gamla ettan ansågs vara i bättre skick.

Per
 
Men nog hade väl loket på min bild ett N på hytten???

Du kanske för skojs skull har gått in på sajten GÖTA II och kollat och där läser man att man exempelvis bytte skyltar på loken ett och två beroende på att man "ville byta upp sig". Gamla ettan ansågs vara i bättre skick.

Per

Så min "point" är rätt N står för Neimans i Trollhättan, inte Göta Bruk som ligger i älven :)
 
Mikael, vill Du fördjupa Dig i vårt ärende så gå in på Järnvägshistoriskt Forum. Vi kanske skall släppa samtalet vid denna tidpunkt eftersom frågan från början var "vilken är platen", och svaret får väl anses vara GÖTA.

Vem lägger en ny bild?

per
 
Vem lägger en ny bild?

Jag kan väl lägga ut en. Det var länge sedan sist.
Var finns den här bron?
Eller, var är den här bilden tagen?
 

Bilagor

  • giss.jpg
    giss.jpg
    35.6 KB · Visningar: 235
Nu är bara frågan hur vi får stopp på den här.... Vart reser Du om Du vill hjälpa göbbera
 

Bilagor

  • 92 Gammelvala 014.jpg
    92 Gammelvala 014.jpg
    29.2 KB · Visningar: 287
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.