Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
Daniel Cederberg
Aktiv medlem
järnvägsmuseet i Gävle?
Surgeon
Aktiv medlem
Det lilla loket gjorde tjänst på en industri längs Göta Älv.
Kul att tråden väckts till liv igen, hoppas att den fortsätter att vara vid liv
Loket kanske står i Frövi
Surgeon
Aktiv medlem
Nej det står ingenstans, så här ser det ut vid en senare tidpunkt - tyvärr! Men som sades, det var vid ett bruk i Göta-Älv som det gjorde tjänst.
per
Jajaja, men Göta Bruk finns ju inte längre, så det kan ju inte vara svaret
Daniel Cederberg
Aktiv medlem
Trollhättan
Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
Daniel Cederberg
Aktiv medlem
jaha, du gillar inte att gå mot strömmen du inte!?
Älvängen nästa anhalt (men nu blev en riktigt vild gissning)
Älvängen nästa anhalt (men nu blev en riktigt vild gissning)
Surgeon
Aktiv medlem
Platsen var utanför Nejmans exportaffär i Trollhättan
Loket är (var) Göta 1
http://i224.photobucket.com/albums/dd92/haage/Gta1Trollhttan1964.jpg
Loket är (var) Göta 1
http://i224.photobucket.com/albums/dd92/haage/Gta1Trollhttan1964.jpg
digitell
Aktiv medlem
Trevligt att Ni svarar men.....
frågan gäller var bilden är tagen och platsen heter Göta. Sulfitfabriken och sliperiet försvann i älven år 1957. Efter uppröjning togs loket tillvara och kunde beskådas intill E45 under tjugo år. Senare skars det ner till skrot, tyvärr! Lokets namn var Göta II.
Bilden är tagen i Göta och jag tror inte att loket har varit uppställt i Trollhättan även om företaget Neimans huserade där.
Eftersom ingen egentligen har gissat rätt avslutar och lämnar vi tråden fri. Och jag hoppas att vi strax får en ny bild
per
frågan gäller var bilden är tagen och platsen heter Göta. Sulfitfabriken och sliperiet försvann i älven år 1957. Efter uppröjning togs loket tillvara och kunde beskådas intill E45 under tjugo år. Senare skars det ner till skrot, tyvärr! Lokets namn var Göta II.
Bilden är tagen i Göta och jag tror inte att loket har varit uppställt i Trollhättan även om företaget Neimans huserade där.
Eftersom ingen egentligen har gissat rätt avslutar och lämnar vi tråden fri. Och jag hoppas att vi strax får en ny bild
per
Surgeon
Aktiv medlem
Lite annorlunda att lägga upp en bild på ett lok Göta 2 som har ett N i skorstenen, dvs samma N som finns på Göta 1
Neimans i Trollhättan hade Göta 1 utanför sin lokal, skillnaden är att Göta 1 inte hade en skylt på hytten som Göta 2 hade.
Din bild hade ingen skylt, så gissningsvis var det Göta 1 du visade
Men skit detsamma..............
Tråden är fri
Neimans i Trollhättan hade Göta 1 utanför sin lokal, skillnaden är att Göta 1 inte hade en skylt på hytten som Göta 2 hade.
Din bild hade ingen skylt, så gissningsvis var det Göta 1 du visade
Men skit detsamma..............
Tråden är fri