Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Inte Övertorneå heller. För långt norrut!

Många här har sannolikt ätit bröd från denna ort.
 
And we have a WINNER!

Älvsbyn är korrekt. "Norrbottens pärla", vackert beläget vid Piteälven och hemvist för såväl Polarbröd som Älvsbyhus.

Varsågod Anders!
 
Jäklar! :) Att jag aldrig lär mig att låta bli att gissa såhär sent... Jag som tänkte gå och lägga mig, men jag får väl för skams skull lägga upp en bild. Återkommer!
//A
 
Lägger upp en bild som är tagen på en plats som är som mest aktiv vid den här tiden på dygnet. För att få rätt vill jag ha namnet på gatan, nu är det ingen lek längre ;-)

PS! Fotot är taget av grannen såklart!
 

Bilagor

  • xcitygissa1433.jpg
    xcitygissa1433.jpg
    27.5 KB · Visningar: 241
Vet grannen om att du lägger upp hans bild här? Kan bli dyrt för dig annars.
;-)

Glömde ju säga att det är fusk att lägga upp bilder på den typen av plats, om det är vad jag tror det är. Ingen av oss här går ju i sådana områden.
 
Adressen är Reeperbahn 56 i Hamburg. I övrigt förnekar jag all kännedom om platsen. Antar att KG inte har besökt stället utan istället det närbelägna McDonalds, eller?
 
Senast ändrad:
Jodå, jag har de bilder jag behöver för att hålla grannen i schack ;-)

Roland har rätt, han har till och med fixat ett nummer på gatan... eh... ja... alltså... äh... over to Roland!
 
HDFS) (KGS skrev:
Jodå, jag har de bilder jag behöver för att hålla grannen i schack ;-)

Roland har rätt, han har till och med fixat ett nummer på gatan... eh... ja... alltså... äh... over to Roland!

Hehe...Lägg ut någe svårare nästa gång...

Ny bildfråga nedan:
 

Bilagor

  • crw_0921.jpg
    crw_0921.jpg
    46.2 KB · Visningar: 190
Nej, på brödlukten...

Macken såg väl fortfarande i princip likadan ut när jag åkte igenom senast för några år sedan, men blev lite osäker eftersom bilden var gammal(?) med gamla vägskyltar...

Jag värmer på skannern, så får vi se vad det blir...
 
BAn skrev:
Nej, på brödlukten...

Macken såg väl fortfarande i princip likadan ut när jag åkte igenom senast för några år sedan, men blev lite osäker eftersom bilden var gammal(?) med gamla vägskyltar...

Jag värmer på skannern, så får vi se vad det blir...

Bilden är tagen i slutet av juni 2004 om jag inte minns fel. Macken är ett museum,
 
Senast ändrad:
Fortsätter på temat kända platser...

Aha, stoppskylten tillhör muséet. Då är jag med.

Här kommer en ny bild, eller för att citera Anders Tedeholm: "Att jag aldrig lär mig att låta bli att gissa såhär sent... Jag som tänkte gå och lägga mig, men jag får väl för skams skull lägga upp en bild."
 

Bilagor

  • app0026.jpg
    app0026.jpg
    29 KB · Visningar: 326
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.