Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack för det.
Var med nu, Roland är snabb som en kobra. Och berest...

Mer vinter.

Bilagor

• hög.jpg
    hög.jpg
    51.7 KB · Visningar: 277
Jajamen Tage. Helt rätt.

Errol Norstedt var ju Eddie Meduzas riktiga namn och han bodde här en tid, I det gula hyreshuset på bilden

http://www.jarnvag.net/bild/framsida/Nyvangpt050720.jpg

som jag för övrigt ser om jag tiitar ut genom mitt fönster...nu!

Slagghögen är ju ett ganska känt landmärke i Nv-skåne och härrör faktiskt från Sveriges största kolgruva på tiden det begav sig.

Varsågod, Tage!

Hoppsan... Satt och sov ett par dagar, men här kommer en ny bild.

Bilagor

• 050722 279.jpg
    050722 279.jpg
    43.7 KB · Visningar: 227
aha, nu trillade kopplingen till Jobs ner.
Men jag wikipeiade lite sâ jag lâter nâgon som verkligen vet svara.

Schweiz har nationaldag 1 augusti. Geneve ligger ju i Schweiz och CERN ligger i Geneve. Steve Jobs vill jag minnas var en av initiativtagarna till WWW och man brukar ju säga att WWW en gång startade på CERN. Alltså är svaret 68.128.234.00 vilket är IP-adressen till denna plats i...

Geneve!!

Men vad det har med platsen att göra, vilken platsen är och hur det kopplas till nationaldagen, det har jag ingen aaaaning om. Om nu Geneve är rätt...

Senast ändrad:
Första augusti har Schweiz nationaldag, försöker se ut som om jag inte alls googlat upp det... men vad har Steve med Schweiz att göra... tja, han har väl fixat mycket gott för hela vår värld... men jag drar till med Basel medan jag funderar vidare...

Hoppas ingen tar illa upp, men tänk mer pâ "apple" och sâ Schweiz.
en kombination därav kan hjälpa fram svaret.

Det e väl ost de gör... Schweizarna... på vilket sätt kopplar man Apple och äpplen till detta lilla land... hmmm... Ah, Wilhelm Tell... var härjade han? Såklart i Bürglen... Det får bli min gissning!

KG du är så otroligt nära så du får rätt.

Det är Wilhelm Tell statyn i Altdorf, som ligger nere i dalen nedanför Bürglen. Om jag inte är helt ute och cyklar så var det på torget i Altdorf som de var tvugna att buga för hatten på pinnen...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar