Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Förmodligen är det min tur igen eftersom Köpenhamn tydligen var rätt. Då provar vi med en ny bild.
 

Bilagor

  • lupol095.jpg
    lupol095.jpg
    26.8 KB · Visningar: 120
Den här tråden har ballat ur fullständigt, tycker jag!
Per, kan du inte skapa en egen tråd där du bara lägger upp dina bilder som de som vill kan få gissa på. Då skulle kanske någon annan få lite mer chans här, och vi som arbetar eller på annat sätt gör något annat ibland än att följa den här tråden, få en möjlighet att gissa, och därmed lägga upp en ny bild...


Med risk för att verka vara en surkärring,

Jenny
 
Nu stänger vi inlägg 10385 så att Jenny får en möjlighet att lägga in en bild. Hoppas att Du blir piggare nu.
 
Max

Inlägg 10382 jag gissar Köpenhamn

Inlägg 10383 Du svarar att det är Köpenhamn och ställer följdfråga om var i staden de gamla vikingarna kan beskådas. Även denna följdfråga besvaras, men det är sekundärt i gissningsleken.

Från Ditt svar utgick jag, och efter några timmar började jag ana att det är jag som skall lägga in en ny bild och gör så.

Och Max, det är inte alltid man blir upplyst om att det nu är DIN TUR. Ibland kan det helt klart framgå av sammanhanget.

Men nu väntar jag på en bild från Jenny.
 
Och Max, det är inte alltid man blir upplyst om att det nu är DIN TUR. Ibland kan det helt klart framgå av sammanhanget.

.
Det har länge hört till god ton i den här tråden att man inväntar att den som lagt upp bilden lämnar tråden vidare, hur säker man än är att man gissat rätt.

Så stressade är vi inte att vi måste gå ifrån den seden

MvH
/J-O
 
Jan-Olof

Att jag efter några timmar övertog tråden berodde inte på att jag ansåg mig ha gissat rätt. Det gjorde jag först efter att trådskaparen bekräftat att min gissning var riktig. Men han underlätatt skriva att tråden var min.
 
Tråden utvecklar sig på ett sätt som inte är bra. Jag tycker att vi f.o.m. nu lämnar den fri, och jag hoppas att vi får ägna oss åt en ny spännande bild.

per
 
Åter till vårt huvudämne - vilken är platsen

Jag tar mig friheten att åter starta denna tråd då det är gissa, leta och hoppas vi är duktiga små mini Sherlock Holmes vill vara.
Jag har tagit en bild från en bildbank för att återstarta tråden.
På bilden ser vi 3 öar, vilka är öarna. Ett, två eller 3 rätta namn tar över tråden så vi kan fortsätta att ha kul.
 

Bilagor

  • Vilka är öarna.jpg
    Vilka är öarna.jpg
    25.2 KB · Visningar: 92
Långsam död

Har intresset dött ut för denna tråd ?
Under senaste tiden så har det blivit allt färre och färre inlägg med längre tid mellan varje inlägg.

Är det något vi kan ändra på eller har vi helt enkelt ledsnat ?
 
Ja, det är nog så att intresset minskar så här på våren. En vet jag som lagt av, Spång hör inte så ofta av sig, Jan Olof är inte alls lika aktiv som tidigare och det finns ytterligare några som tar igen sig. Till den senare skaran ämnar jag ansluta mig efter detta inlägg och jag tycker nog att jag blev ganska onödigt påhoppad för ett tag sedan.

Eftersom tråden är så underhållande och lärorik vet man aldrig hur långt uppehållet blir. Men helt säkert hörs vi i höst igen, såvida tråden då finns kvar.

Trevlig sommar på Er!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.