Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
Gille Spie
Aktiv medlem
Antalet ålakråkor pekar på kalmarsund, så min första gissning är Kalmar.
Jag tänkte väl att det skulle bli en gissning men Kalmarsund är det inte.
janolof
Aktiv medlem
Nej, jag heter inte Kråkelund, jag heter ÅkerlundKråkelund tycker jag passar, no Simpevarp.
per
Men gissning? Nä, inte just nu...
Gille Spie
Aktiv medlem
Nu tycker jag att Ni är roliga och vitsiga.
Nej den bron finns inte i Kråkelund och jag har också en hälsning från Dr. Jekyll som jag ibland känner mig som vill han meddela att ibland är det som ser klart och väntat ut i själva verket inte alls vad vi tror utan det kan gömma sig något mera oväntat i det vi ser.
Nej den bron finns inte i Kråkelund och jag har också en hälsning från Dr. Jekyll som jag ibland känner mig som vill han meddela att ibland är det som ser klart och väntat ut i själva verket inte alls vad vi tror utan det kan gömma sig något mera oväntat i det vi ser.
Bilagor
Senast ändrad:
VeraVardig
Avslutat medlemskap
Jag drar till med Västerås.
Gille Spie
Aktiv medlem
Sådana där broar brukar finnas i städer, och eftersom jag misstänker att du varit i Kalmar någon gång, börjar jag gissa där.
Stad är rätt men Kalmar är en rätt liten stad och vi får bege oss till en betydligt större. Större än Västerås också.
Gille Spie
Aktiv medlem
jag är ibland på öland men detta är inte på öland men väl i ett öland
VeraVardig
Avslutat medlemskap
Malmö eller Köpenhamn.
Gille Spie
Aktiv medlem
London
per
Yes Per but where there?
Gille Spie
Aktiv medlem
Hyde Park
per
Dr Jekyll hälsar att Hyde Park är rätt ställe.
Din tur Per
PS
Möjligen var denna bild lite väl svår
digitell
Aktiv medlem
Gille Spie
Aktiv medlem
Ja, Gunnar den var fett svår, för att nu använda barnbarnens vokabel.
Om vi då återgår till skrothögar, det har gällt stål tidigare, i form av kanoner och broar, så handlar frågan i detta inlägg om var man finner den här styrutrustningen.
per
Ja dom har ett språk som är annorlunda än vårt. Vi har 8 av dom och det är en tuff period nu inför jul att klura ut vad dom ska ha i säcken. Det var lite off-topic.
Fösta instinkten säger att bilden är från en båt - nästa instinkt säger att det inte är en båt - så jag tycker att vi utesluter båtar eller....möjligen är det ändå en båt som i så fall står på land. Det är nog i aktern på någon farkost i alla fall - lite åldersstiget ser det ut.
Gille Spie
Aktiv medlem
Dags att natta sig. Tre av barnbarnen kommer imorgon för att sysselsätta farfar och bo över.
Vansinnig idé om bilden. Någon typ av autopilot för att själv slippa styra?
Vansinnig idé om bilden. Någon typ av autopilot för att själv slippa styra?