Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu tycker jag att Ni är roliga och vitsiga.
Nej den bron finns inte i Kråkelund och jag har också en hälsning från Dr. Jekyll som jag ibland känner mig som vill han meddela att ibland är det som ser klart och väntat ut i själva verket inte alls vad vi tror utan det kan gömma sig något mera oväntat i det vi ser.

Bilagor

• PA280037-Edit.jpg
    PA280037-Edit.jpg
    18.4 KB · Visningar: 77
Senast ändrad:
Sådana där broar brukar finnas i städer, och eftersom jag misstänker att du varit i Kalmar någon gång, börjar jag gissa där.

Ja, Gunnar den var fett svår, för att nu använda barnbarnens vokabel.

Om vi då återgår till skrothögar, det har gällt stål tidigare, i form av kanoner och broar, så handlar frågan i detta inlägg om var man finner den här styrutrustningen.

per

Bilagor

• fototeknik 006.jpg
    fototeknik 006.jpg
    22.2 KB · Visningar: 73
Ja, Gunnar den var fett svår, för att nu använda barnbarnens vokabel.

Om vi då återgår till skrothögar, det har gällt stål tidigare, i form av kanoner och broar, så handlar frågan i detta inlägg om var man finner den här styrutrustningen.

per

Ja dom har ett språk som är annorlunda än vårt. Vi har 8 av dom och det är en tuff period nu inför jul att klura ut vad dom ska ha i säcken. Det var lite off-topic.

Fösta instinkten säger att bilden är från en båt - nästa instinkt säger att det inte är en båt - så jag tycker att vi utesluter båtar eller....möjligen är det ändå en båt som i så fall står på land. Det är nog i aktern på någon farkost i alla fall - lite åldersstiget ser det ut.

I sista stycket har Du knappast fel i något avseende, Du har t.o.m. rätt när Du påstår att styranordningen är placerad akterut i en segelbåt. För det är det det kanske handlar om.

per

Dags att natta sig. Tre av barnbarnen kommer imorgon för att sysselsätta farfar och bo över.

Vansinnig idé om bilden. Någon typ av autopilot för att själv slippa styra?

Din tankegång är inte alls tokig. Bilden visar en form av automatisk styrning och den satt inte på ett flygplan, även om namnet kan förvilla. Och frågan kring bilden skall lyda - på vilken plats KUNDE man studera anordningen.

per

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar