Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
digitell
Aktiv medlem
Bravo Kijana!
Linköping - Henrik Åberg har ritat Plaza de Mayo.
Gatsten - inför färd till Argentina barlastades fartygen, de från Sverige med gatsten från omgivningarna runt Göteborg.
Som avslutande ledtråd hade jag tänkt lägga in följande..
Tack för idag och god natt!
Linköping - Henrik Åberg har ritat Plaza de Mayo.
Gatsten - inför färd till Argentina barlastades fartygen, de från Sverige med gatsten från omgivningarna runt Göteborg.
Som avslutande ledtråd hade jag tänkt lägga in följande..
Tack för idag och god natt!
Bilagor
Kijana
Aktiv medlem
Kommer man bara ihåg namnet Calatrava så är resten ganska lätt. I alla fall den här gången.
Mitt bidrag är nog också ganska lätt, men fick under rådande omständigheter bli vad det blev. Dock har jag inget namn på någon arkitekt för att hjälpa er på traven.
Notera bara att jag kan ha lite svårt att följa tråden eftersom jag är på resande fot. Måste ju fixa fler bilder för denna tråd ;-)
Mitt bidrag är nog också ganska lätt, men fick under rådande omständigheter bli vad det blev. Dock har jag inget namn på någon arkitekt för att hjälpa er på traven.
Notera bara att jag kan ha lite svårt att följa tråden eftersom jag är på resande fot. Måste ju fixa fler bilder för denna tråd ;-)
Bilagor
janolof
Aktiv medlem
Helsingfors?
Nä, det är väl mer trappor i Helsingfors
Och det finns ju många sådana här Pantheon-inspirerade domer, men originalet i Rom, och den i Paris, och Napolens grav och S:t Paul's i London tror jag vi kan utesluta. Och dessutom påstår han att det är lätt. Vad är det jag missar och vad ska jag gissa då?
Hur är det med domerna i S:t Petersburg, kan de vara så här små? Bara för att gissa något då...
Kijana
Aktiv medlem
Hur är det med domerna i S:t Petersburg, kan de vara så här små? Bara för att gissa något då...
Har ingen aning, får väl åka till S:t Petersburg och kolla... Alltså är det fel gissat.
Du har ju i alla fall funderat i alla vädersträck, alltid något. ;-)
janolof
Aktiv medlem
Aha, kannibaler!På platsen är dessutom munkar en uppskattad godbit, har det sagts mig.
hostklint
Aktiv medlem
Aha, kannibaler!
Nä, nunnekloster ;-)
janolof
Aktiv medlem
Nä, nunnekloster ;-)
Då kom jag och tänka på en gammal klassiker:
"Hur förökar sig munkar och nunnor?"
"Genom celldelning!"
Gunnar D
Aktiv medlem
Det är en sakral byggnad, i Europa. På platsen är dessutom munkar en uppskattad godbit, har det sagts mig.
I Berlin nâgonstans, Gendarmenmarkt?
"Ich bin ein Berliner" Fritt översatt, "jag är en syltmunk"