Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej, stenarna användes som barlast. Möjligen kom de att användas för det de var tänkta.

per

Senast ändrad:
Nej, inte den gamla kolonien.

Ledtråd - en världsberömd arkitekt har lämnat spår efter sig i Sverige. Det har han också gjort på den sökta platsen. Bilden visar alstret.

per

Bilagor

• 07s28-BUENOSdrag-76_450017b.jpg
    07s28-BUENOSdrag-76_450017b.jpg
    13.3 KB · Visningar: 80
Senast ändrad:
Kan bara gissa.. utifrån den information jag skaffat mig att.. det kan vara Buenos Aires.

Edit: Jo, men nu känns det som att gatstenarna har liksom fallit på plats.. Kanske är det någon Taubevisa som berättat om det.

Bravo Kijana!

Linköping - Henrik Åberg har ritat Plaza de Mayo.

Gatsten - inför färd till Argentina barlastades fartygen, de från Sverige med gatsten från omgivningarna runt Göteborg.

Som avslutande ledtråd hade jag tänkt lägga in följande..

Tack för idag och god natt!

Bilagor

• orten.jpg
    orten.jpg
    6.7 KB · Visningar: 80
Fick starta om datorn, glömde att berätta, att det vridna huset i Malmö ritats av samme kille som ritat den avbildade bron, och därutöver en mängd andra flotta byggnader och broar.

per

Kommer man bara ihåg namnet Calatrava så är resten ganska lätt. I alla fall den här gången.
Mitt bidrag är nog också ganska lätt, men fick under rådande omständigheter bli vad det blev. Dock har jag inget namn på någon arkitekt för att hjälpa er på traven.

Notera bara att jag kan ha lite svårt att följa tråden eftersom jag är på resande fot. Måste ju fixa fler bilder för denna tråd ;-)

Bilagor

• gissebild44.jpg
    gissebild44.jpg
    36.7 KB · Visningar: 74

Nä, det är väl mer trappor i Helsingfors ;)
Och det finns ju många sådana här Pantheon-inspirerade domer, men originalet i Rom, och den i Paris, och Napolens grav och S:t Paul's i London tror jag vi kan utesluta. Och dessutom påstår han att det är lätt. Vad är det jag missar och vad ska jag gissa då?

Hur är det med domerna i S:t Petersburg, kan de vara så här små? Bara för att gissa något då...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar