Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Näe. Täby har ju en riktig galoppbana, men det handlar nog om lite friare galopp för denna pålle, och ryttare.
 
Delvis blev det rätt, men samtidigt längre ifrån sanningen.

Har grunnat en del på vad som skulle kunna vara en bra ledtråd, men kan inte klämma ur mig något bättre än att platsen/orten är känd för en hel del jordnära produkter.
 
Beroende på hur man vill tolka Simonstorp som svar kan jag spontant säga att det ligger lite offside, minst sagt.
Men en koll visar ju också att Simonstorp är en riktigt bra "gissning", och är i rätt bygd. Dock fattas det lite för att det ska bli helt rätt.
 
Grattis, Jan-Olof! Falköping är rätt. Bygden med mejeri, och rätt många andra jordbruksprodukter på programmet. (Tror i varje fall inte att man har något ölbryggeri där.)

Tog bilden för någon vecka sedan, och vi (sällskapet jag reste med) associerade direkt denna rondellfigur till riddaren Arn.
 
Tackar!

Mariestad var bara ett skott i mörkret, men när jag kom ihåg att det finns ost också var ju inte Falbygden så långt bort.

Bild dröjer till senare idag.

Rondellfiguren får mig lika mycket att tänka på My Little Pony, som dottern lekte med för tjugo år sedan ;)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.