Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ascona75 skrev:
Nej, lite mer mitt emellan dom båda ; )

Platsen kan för övrigt anses lite kontroversiell.......för en del iallafall.

Ja, är man nykterist som jag är så blir till exempel Champagne i Frankrike en plats som ger ruggiga associationer.
 
Frankrike är rätt, men inte så högt upp som Champagne, vi är längre söderut.......rätt nära portugal.

Kul kontroversiellidé annars ha ha, men denna har mer med tro att göra.

Mvh.
 
Nej, jag skrev väl att vi är kvar i Frankrike...dock inte så högt upp som Champagne.

Mvh.


Tillägg: vi är nära Spanien och ett annat miniland med.
 
Senast ändrad:
Nej det är inte Lourdes, men det ligger nästan i höjd av varandra och ungefär lika långt från Toulouse, fast närmare medelhavet då.

Ingen som försökt nysta i "kontroversiell" och "tro" ?

En ledtråd där kan ju vara att det för något år sedan kom en bok, som skapade rätt bra med raballder....detta blev sedemera en film.
Boken som filmen gjordes efter anklagades att vara ett plagiat (eller åtmindstånde starkt influerat) av en annan bok, som dök upp ca 20 år tidigare, och i den får vi reda på var vi är nu.

I den senare boken är dom mest bara i Paris och England, och missar denna lilla by helt.

Nu får ni inte mer hjälp på ett tag.

Mvh.
 
Tadam, vi har en vinnare : )

Platsen är som du skrev Rennes le Chatau och bygnaden på bilder är Tour Magdala.

Mvh.
 
När jag var 13 år vann jag en kamera. Nu har jag scannat in min första bild, ett dia inklusive smuts och skräp på glaset.

Frågan är, var tog jag bilden?
 

Bilagor

  • gissa.jpg
    gissa.jpg
    33.8 KB · Visningar: 163
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.