Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Har sedan bild 1 haft en gissning om fårö, och fårösund. Men eftersom jag inte har någon bra bild att lägga in för nästa gissning så har jag inte gissat något.
 
Johan Sjödin har ingen bild att lägga in och han gissade på Fårö eller Fårösund. Fårö är fel, men det andra alternativet han gissade på, kan nog vara rätt, ja... men han har ju inte gissat som han skriver, så då får väl någon annan ta över.
 
Roland Magnusson svarade Gotland innan, så han hade ju lite rätt. Om du har lust Roland, kan du ju fortsätta med ny bild.
 
Jag har lite dåligt med svenska bilder, så det blir en utländsk. Var finns det här fordonet (jag hoppas det fortfarande används för bilden är från 1995)?
 

Bilagor

  • img228_liten.jpg
    img228_liten.jpg
    24.9 KB · Visningar: 181
Ingen som gissat på ett helt dygn.

Här kommer en ledtråd i form av en ny bild: Den här ukulelespelande skådespelaren står i en stad nära platsen.
 

Bilagor

  • img229b_liten_web.jpg
    img229b_liten_web.jpg
    38.8 KB · Visningar: 154
Douglas på Isle of Man är rätt. Min bild är från 1995 så de har troligen flyttat på statyerna (det satt en staty i en soffa framför George Formby och lyssnade också). Berget med bergbanevagnen är Snaefell (http://www.iomguide.com/mountainrailway.php).

Knepigt, vem gissade rätt av er egentligen? Lars, jag ger dig rätt då du hittade länken som löste problemet. Så din tur att leta rätt på en bild.
 
Jag tar mig friheten att lägga in en bild som jag inte tagit själv, dock är fotografen en närstående. Stäm mig. :)
 

Bilagor

  • plats.jpg
    plats.jpg
    95.3 KB · Visningar: 97
Oki då kör vi, ber om ursäkt för den dåliga kvaliteten....men bilden är tagen med en film som hade bäst föra datum 2003 lol.....var mest nyfiken på om den funkade ha ha.
 

Bilagor

  • slott.jpg
    slott.jpg
    75.1 KB · Visningar: 89
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.