Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Den första bilden var svår, men med den andra skulle jag kunna tänka mig är någon form av uthus vid Ornässtugan utanför Falun. (Där Gustav Vasa klarade sig från de jagande danskarna genom att bli tilltalad som en dräng, och senare gömma sig i ett hölass.)

Du är ju på västkusten fortfarande.

Här är en bild från ett annat ställe i samma stad.

Bilagor

• img_3486.jpg
    img_3486.jpg
    28.3 KB · Visningar: 143
a nej, forsbacka ligger allt på östkusten, norr om uppsala.

norrtälje kanske...suck nej....inte mina regioner, attans att de inte gick att gissa rätt igen,.

Jo, det har du rätt i men det här är inte där. (Att jag var på västkusten beror på att jag har kompisar som bor i Forsbäck i Kungsbacka och jag drog väl ihop det i huvudet.)

Gissa vidare.

Grattis Kenneth - det var korrekt. Första bilden var från galleri Kvarnen där de har olika fotoutställningar.
Den sista bilden är gamla järnvägen och stationen. Järnvägen går numera i utkanten av Söderhamn.

Det blev inte den bild jag tänkte på. Har nog raderat den. Får ta den en annan gång istället.

Söderhamn hade jag inte varit i, som närmast bara matpaus på något motell ute vid E4:an vid en bussresa.

Den här platsen på bilden torde däremot rätt många ha besökt.

Bilagor

• gissebild11.jpg
    gissebild11.jpg
    14.8 KB · Visningar: 105
Jodå, det är alldeles riktigt. Grattis, Roland. Är inte överraskad över att det blev ett snabbt och korrekt svar, tror alltid det. Men kanske många besökare av denna plats lättare kommer ihåg hur Rökstenen ser ut än kyrkan på samma ställe.

Stafettpinnen är åter din, Roland.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar