Annons

Vietnam

Produkter
(logga in för att koppla)

Tim_H

Aktiv medlem
Hej everyhopa.
Jag åker till vietnam (Hanoi) i tre månader nästa vecka och undrar pris på elektronik i allmänhet och digitala systemkameror i synnerhet, nå¨gon som vet?

Hälsningar Tim
 
Kameror är inte billigt där men objektiv kan du hitta till bra priser.

Jag köpte ett Nikkor 50/1.8D där förra sommaren för 850:- (kostar >1200:- i Sverige).

Andra exempel:
* 50/1.4D för 2100:- (3000:- här)
* 80-200/2.8D för 7000:- (10000:- här)

Verkar ligga lite över Hong Kong priserna.

Gå till sydvästra delen av sjön i gamla stan i Hanoi.
 
Tim_H skrev:
Hej everyhopa.
Jag åker till vietnam (Hanoi) i tre månader nästa vecka och undrar pris på elektronik i allmänhet och digitala systemkameror i synnerhet, nå¨gon som vet?

Hälsningar Tim

Får man flika in med en följdfråga?
Jag ska också till Hanoi under hösten men innan dess kommer jag besöka Tokyo, Beijing, Shanghai och Hong Kong. Någon som vet något om prisläge och tillgång på prylar i dessa städer?
Var vore det bäst att införskaffa objektiv, minneskort och sånt?
 
Re: Re: Vietnam

gesoulis skrev:
Får man flika in med en följdfråga?
Jag ska också till Hanoi under hösten men innan dess kommer jag besöka Tokyo, Beijing, Shanghai och Hong Kong. Någon som vet något om prisläge och tillgång på prylar i dessa städer?
Var vore det bäst att införskaffa objektiv, minneskort och sånt?

Jag kan bara svara för Beijing och där är priserna bra på framförallt optik men tillgången är inte pålitlig. Om du inte kör Nikon eller Canon kan det vara riktigt svårt att hitta.
 
Re: Re: Re: Vietnam

strombergjo skrev:
Jag kan bara svara för Beijing och där är priserna bra på framförallt optik men tillgången är inte pålitlig. Om du inte kör Nikon eller Canon kan det vara riktigt svårt att hitta.

Ok, det är Minolta jag kör men jag tackar för tipset.
 
I HK ær det riktigt billigt, Nikonprylar ligger runt halva svenska priset. Kolla in Ygdragons cirkaprislista før att få en aning (jag tyckte den stæmde bra før 1,5 år sedan).

Akta dig før turistfællorna på Nathan Road, gå bara till vælrenommerade butiker æven om de verkar dyrare (De har nog værldens dyraste tegelstenar på Nathan Road...) Wing Shing och Man Shing i Mongkok ær två bra affærer. Mer information finns på Photo.net om du søker lite.

Hongkongdollarn står just nu i 0,94kr.

I Tokyo finns nog det mesta, det ær ju japanska tillverkare. Vad jag har hørt finns det mycket begagnat att få tag på dær, søk hær på Fotosidan så får du mer info.
 
Re: Re: Vietnam

gesoulis skrev:
Får man flika in med en följdfråga?
Jag ska också till Hanoi under hösten men innan dess kommer jag besöka Tokyo, Beijing, Shanghai och Hong Kong. Någon som vet något om prisläge och tillgång på prylar i dessa städer?
Var vore det bäst att införskaffa objektiv, minneskort och sånt?

I Tokyo finns allt och prisläget är bra. Åk till Yodobashi Camera i Electric Town.

I Peking finns en skaplig kameraavdelning på Lufthansas stora varuhus, inte samma klass som Yodobashi dock.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.