Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vi som väntar på våra d70

Produkter
(logga in för att koppla)
Då kan man ju köpa tre (3) såna där batterier man har till vanliga kameror och sätta i extra batteriet. Billigt och bra...
 
Expert Gallerian hade en D70 strax före stängningsdags. Jag vågade baske mej inte känna på den, då hade jag nog gått därifrån med den. Himla läcker skapelse och paketpriset med två sigmazoomar var totalt överkomligt. Klart lägre än vad jag betalade för A1 med batterigrepp för några månader sen. Å andra sidan är A1 en riktig digitalkamera ;-)

Jag tror ni har gjort ett bra köp, ni som valt/väntat in D70.

/kg som gratulerar de som får sina D70 varteftersom
 
Är kitlinsen bra? För 12200 fick jag kamera + 50/1,8 + 256 mb minne... Kändes ändå som ett rätt schysst pris, huset för 9995:- och 50mm för 1495:-. 50mm fungerar hittils jättebra, förutom för kattfoto, de bara springer sin väg :|
 
Pettsson skrev:
förutom för kattfoto, de bara springer sin väg :|

jag har också problem med kattfoto med mina linser ? vad ska man ha för lins så att katten stannar.

va ute igår och tog ett par kort ( utan stativ ) sen satt jag lite i soffan o testade macro. den inbyggda blixten användes men jag tyckte bilderna blev helt ok.
http://jibber.mine.nu/
 
Pettsson skrev:
Är kitlinsen bra? För 12200 fick jag kamera + 50/1,8 + 256 mb minne... Kändes ändå som ett rätt schysst pris, huset för 9995:- och 50mm för 1495:-. 50mm fungerar hittils jättebra, förutom för kattfoto, de bara springer sin väg :|

Kitlinsen verkar vara en AFS 24-85 som de har skruvat på och den optiken är jag riktigt nöjd med (för att vara en zoom) återstår att se om 18-70 är lika bra. Finns inget hittils som tyder på något annat.
 
Rodney skrev:
jag har också problem med kattfoto med mina linser ? vad ska man ha för lins så att katten stannar.
Lite otydligt formulerat kanske... Då katterna i allmänhet är rätt leksugna tror de förstås att man ska leka med dem när man kommer närmre än en fyra meter nånting, och på fyra meter blir det en ganska liten katt med ganska mycket runtstående möblemang.
 
Det första som syntes när jag öppnade min kartong av en manual för min nya "Nikon digital system kamera"...
 
*Suck*

Var och klämde lite på en D70 hos fotohandlar'n i kvarteret nu på lunchen. Inte bra, den kändes alldeles för skön för att kunna motstå. Nu måste jag nog se till att skrapa fram pengar... :)
 
vilken blixt är grymmast att ha till ?

vilken blixt passar bäst till ? kan man koppla in studioblixt ?
 
varför är de massa väntetider? på scandinavian photo står det att de har den i lager... är det kö på dem i alla fall eller?
 
nån som tror det kan va värt o spara pengarna genom att köpa kittet till D70 med sigmas nya glugg istället för nikons...


NEW 18-50mm F3.5-5.6 DC

Compact - Lightweight zoom lenses designed to suit the characteristics of digital cameras. (2003.10.27)

Sigma Corporation is pleased to announce the launch of the new 18-50mm F3.5-5.6 DC. This zoom lens was exclusively designed to suit the characteristics of digital SLR cameras. The image circle was designed to match the size of the image sensors of digital SLR cameras, and this produced a compact lens with a maximum diameter of 60mm (2.3in.), overall length of 67.5mm (2.6in.) and weight of only 245gr (8.6 ounces). It has a variable angle of view of 69.3degree~27.9degree. The use of aspherical lenses provides correction for various aberrations throughout the entire zoom range and produce high level of optical performance. 18-50mm F3.5-5.6 DC lens has a minimum focusing distance of 25cm (9.8in.) at all focal lengths and is capable of macro photography with a maximum magnification ratio of 1:3.5.

*Digital cameras having image sensors larger than APS-C size, and 35mm cameras, should not be used with these lenses. If such cameras are used, severe vignetting in the images may result. * The angle of view varies depending on the camera the lens is mounted on
 
Det är paketen med 18-70 som det är brist på, kamerahus finns i lager. Början på April räknar dom att få hem fler paket med 18-70.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.