Annons

Vattentätt för kameran?

Produkter
(logga in för att koppla)

od_foto

Aktiv medlem
Hej
Ska ut och paddla, trots att jag inte är någon vattenmänniska precis. Men kameran vill jag ju ha med. Nu lurar den där "tänk om vi plurrar" någonstans i mig, så jag vill gärna ha tips om hur man håller kameran absolut torr, även vid ev plurr. Funkar en vanlig drybag, eller finns det fiffigare saker som man tom kan ta foton genom?

ska du ta bilder med kameran skyddad så får det nog bli ett undervattensskydd... :)

Men annars det du nämde borde väl funka? jag vet inte exact vad det är, men ajg gissa på någon typ av påse med förslutning upptill...

Det jag kan rekomendera är att skaffa en stor sådan pöse så det är rymligt, sedan fylelr du den med små påsar som suger åt sig fukt, typ sådana som ligger med i paket när man köper elektronik... jag vet inte vad dom heter men någon på forumet vet det garanterat.

Problemet med en försluten påse är ju det att då försluter du ju även fukten. Så stoppa in några sugpåsar så har du en fuktfri vattentät bag!

Kalle_B skrev:
...små påsar som suger åt sig fukt, typ sådana som ligger med i paket när man köper elektronik... jag vet inte vad dom heter men någon på forumet vet det garanterat.

--> Silica Gel

Jag vet dock tyvärr inte var man kan hitta sådana små påsar någonstans.

Edit: Tex. artikelnummer: 80-867-39 på ELFA

Senast ändrad:
jao.. så heter dom nog.. Alltså jag skulle fråga masas dataaffärero dyl om man kan få köpa dom eller få.. dom bör ju packa upp tonvis av dessa... elelr så kanske man kan köpa på typ clas ohlssons eller liknande...

od_foto skrev:
... Funkar en vanlig drybag, eller finns det fiffigare saker som man tom kan ta foton genom?

Ewa-Marine är väl den enklaste lösningen om du vill fota vattenskyddat. Molfo är svensk agent.

Om du bara vill förvara vattentätt så duger det ju med drybag (förutsatt att den verkligen är tät...)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar