Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Varsågoda alla PS-virtuoser
- Trådstartare Alle02
- Start datum
sagan
Avslutat medlemskap
Aha...den är skannad...då är väl förklaringen usel skanning då, troligen i kombination med felfokusering.Alle02 skrev:
Nja, dålig och dålig, det är en hederlig Canon EOS 500, 35-80, övriga data gällande kamerans inställningar har jag inte då det inte är jag som har tagit bilden. Misstänker dock att det handlar en del om SBS...
Det intressant är att bilden i min andra efterbehandlingstråd "Hur ta bort blänket" har jag själv tagit med samma kamera och objektiv men på P-läge (himla bra inställning *S*) OCH den ligger på samma skiva som denna usla bild.
Jonas Jönsson
Aktiv medlem
Kristian h
Aktiv medlem
Nu var det ju inte direkt någon fotomodell pose eller kläder som passade för uppdraget (är jag bara jävlig i svaret eller ligger det någon poäng i vad jag skriver Dessutom verkade modellerna ha en förkärlek att ställa sig så att deras vackra ansikten skuggades rejält. Men bortsett från de ovana modellerna så har jag fipplat runt en stund utan att bli riktigt klok på om det blev bättre eller bara en massa effekter. Hursomhelst så kommer min version nr1 här.
Tycker "modellerna" var vackrare innan men men...
Tycker "modellerna" var vackrare innan men men...
Bilagor
Kristian h
Aktiv medlem
Kristian h
Aktiv medlem
Kristian h
Aktiv medlem
Kristian h
Aktiv medlem
Alle02
Aktiv medlem
Ni är alldeles alldeles underbara!
Tack för alla fina försök!
Jag skrattar gott åt era tokigheter och funderar på hur och när jag ska ha tid att bli lika duktiga som ni är!
Kristian - menar du att vi skulle ha tänkt till innan vi både klädde på oss och ställde upp oss, och ja, som synes så föredrar jag att befinna mig bakom kameran.
Blå flodhästar är inte så allmänt förekommande men ibland så fastnar de bild.....;-)
Tack för alla fina försök!
Jag skrattar gott åt era tokigheter och funderar på hur och när jag ska ha tid att bli lika duktiga som ni är!
Kristian - menar du att vi skulle ha tänkt till innan vi både klädde på oss och ställde upp oss, och ja, som synes så föredrar jag att befinna mig bakom kameran.
Blå flodhästar är inte så allmänt förekommande men ibland så fastnar de bild.....;-)
christian veltman
Aktiv medlem
jacobsteel
Avslutat medlemskap
Ado
Medlem
Lite på samma tema som Rogers, jag har mest arbetat med färgsättningen. Skärpan kändes svår att förbättra. Om du vill ha bilden på skärmen istället för som utskrift vill du troligen skala ned den till ungefär hälften, jag skalade upp den lite.
http://foto.dovervik.net/fotosidan.se/modeller-bearbetad.jpg
/Anders D
http://foto.dovervik.net/fotosidan.se/modeller-bearbetad.jpg
/Anders D