Tony johansson
Aktiv medlem
Valet är naturligtvis ditt eget. Jag tittade lite som hastigast under köpvillkor när man handlar på Rhinocamera.se. Bl. a så har du rätt att avbeställa innan varorna skickats, och om det är försent för det, har du enligt lag rätt till två veckors ångerrätt i o m distansavtalslagen, och den kommer dom inte runt, men då får du själv stå för returfrakten om du vill skicka tillbaka gluggen.Jodå, det ringer så det dånar, men jag hade redan lagt beställningen innan jag såg denna tråd.
Jag får hoppas på fortsatt tur med grejjerna. Jag har köpt många kameror/objektiv genom åren, men aldrig behövt kvitto/garanti. Peppar peppar…
//Benny
Du gör naturligtvis som du vill, men betänk att om du någon gång skulle behöva service så är auktoriserade verkstäder inte alltid så intresserade att hjälpa till, om det handlar om gråimporterade produkter.
Nu får vi hoppas på att det inte blir aktuellt i ditt fall, men jag nämner det ändå. Sedan kan jag avslutningsvis nämna att jag skulle aldrig köpa någon dyr kapitalvara, ny eller begagnad, utan erforderlig dokumentation (garantibevis och kvitto), detta även om garantin har gått ut. Men det är jag, det.