Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför väljer så många att inte visa bildinfo?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fan Lars du lyckas irritera, tillrättavisa och spela Allan vart du än sätter din fot här på forumet. Märker du ingen röd tråd i det här snart? Eller det är fortfarande alla andra "snorungar" här på FS (som inte har varit med här sedan T-Forden såg dagen ljus) som är helt ute och turnerar?

Ditt svar visar tydligt, det finns inget mera konstruktivt från din sida i denna tråd, bara bleka påhopp, "fan", "irritera", "T-Ford", inte mycket att komma med, eller hur?

Är det inte du själv, när du sätter din fot här på forumet, som irriterar och tillrättavisar andra, som troligen har betydligt längre erfarenhet?

Du fotograferar, som du vill, lagrar data, ingen har skrivit att det är fel, andra behöver väl inte strikt följa dina åsikter, valet av motiv och inställningar är fortfarande helt upp till varje fotograf.

Jag har inte kritiserat EXIFen, utan skrev tidigare:
"En bilds kvalité är inte grundad på tekniska data, kompositionen och rätt ögonblick är det viktiga!
Du kommer aldrig i exakt samma position, varför då jaga tekniska data, från andra bilder, då dina egna bilder är och förblir unika?"

Ovan, en fråga ställdes, ingen kritik!

Har frågat runt bland kompis fotografer, alla skrattar bara, vem frågar om detta, naivt?
En bilds kvalité är inte grundad på tekniska data, kompositionen och rätt ögonblick är det viktiga!

Du kommer aldrig i exakt samma position, varför då jaga tekniska data, från andra bilder, då dina egna bilder är och förblir unika?

Och du har varit medlem här i 6 år men välger att inte visa en enda bild, med eller utan bildinfo? Käns inte trovärdigt!
Micke

Varken pixlar eller brusnivåer har med denna tråd att göra!
Du har själv säkert tinitus som brusar, men inget som här skall behandlas, för det finns andra källor!
Vad som brusar i din hjärna vill vi nog inte veta och det är inget som här skall behandlas.

Däremot tycker jag den här fixeringen vid tekniska data hör hemma i samma liga som alla diskussioner om brus, pixlar mm som förekommer här. Det är ju ett under att man alls kunde lära sig något innan det fanns digitalkameror med EXIF data att försjunka i.

Som någon var inne på tidigare är du ju idag "billigt" att fotografera. Så det kostar ju inget att experimentera och på vägen till den här magiska inställningen kanske man rent av upptäcker något annat?

Det är inget fel i att utgå från någon annans insikt (eller någon annans kameras insikt) men vore ju tråkigt om man fastnade där.

Vad som brusar i din hjärna vill vi nog inte veta och det är inget som här skall behandlas.

Däremot tycker jag den här fixeringen vid tekniska data hör hemma i samma liga som alla diskussioner om brus, pixlar mm som förekommer här. Det är ju ett under att man alls kunde lära sig något innan det fanns digitalkameror med EXIF data att försjunka i.

Som någon var inne på tidigare är du ju idag "billigt" att fotografera. Så det kostar ju inget att experimentera och på vägen till den här magiska inställningen kanske man rent av upptäcker något annat?

Det är inget fel i att utgå från någon annans insikt (eller någon annans kameras insikt) men vore ju tråkigt om man fastnade där.

Helt rätt!

Några personer här FS Forum, har en hysterisk syn på all teknik, data bör finnas tillsammans med en bild, men att lära sig, en gång för alla, hur bländare och exp.tid påverkar en bild är mindre viktigt, när det är så förbaskat enkelt.

EXIFen infot är den nya skolan, för en fotograf, den tidigare läran om grunderna, som fungerar fortfarande, den är från tiden när T-Forden rullade, ansåg Alexander!

En person, här på FS Forum, känner sig illa behandlad, sa sig själv vara en av de unga "snorungar", som bara blir kritiserade, frågan om det inte är tvärtom,
- "Det är inget fel i att utgå från någon annans insikt (eller någon annans kameras insikt) men vore ju tråkigt om man fastnade där".

Så sant Torbjörn, bra sammanfattat!

Ditt svar visar tydligt, det finns inget mera konstruktivt från din sida i denna tråd, bara bleka påhopp, "fan", "irritera", "T-Ford", inte mycket att komma med, eller hur?

Är det inte du själv, när du sätter din fot här på forumet, som irriterar och tillrättavisar andra, som troligen har betydligt längre erfarenhet?

Du fotograferar, som du vill, lagrar data, ingen har skrivit att det är fel, andra behöver väl inte strikt följa dina åsikter, valet av motiv och inställningar är fortfarande helt upp till varje fotograf.

Jag har inte kritiserat EXIFen, utan skrev tidigare:
"En bilds kvalité är inte grundad på tekniska data, kompositionen och rätt ögonblick är det viktiga!
Du kommer aldrig i exakt samma position, varför då jaga tekniska data, från andra bilder, då dina egna bilder är och förblir unika?"

Ovan, en fråga ställdes, ingen kritik!

Nej... Jag orkar inte svara men jag gör det ändå. Du är ju helt slut i karotten!! Du borde ju söka hjälp! Jag är intresserad av att se exif info på filer för att jag tycker det ger mig något, på detta svarar du :

"Har frågat runt bland kompis fotografer, alla skrattar bara, vem frågar om detta, naivt?"

Har du Torrets syndrom Lars?

Du ser väl vad du har skrivit ? både här och i en massa andra trådar. Varför startar inte du och dina "fotokompisar" ett eget forum där bara "sperduktiga Uberfotografer" som du och dina "fotokompisar kan hålla till på? så slipper du ju alla skrattretande amatörer här som inte fattar ett skit! Du ser väl också att varje gång du skrivit något nedlåtande eller försökt dyvla på någon ditt "oldschool" tänk och fördömt allt annat, så kommer där en uppsjö av svar från användare som ber dig att mer eller mindre försvinna från jordens yta? Har detta gåt dig helt förbi eller du bara vägrar/förtränger det?

Du behöver inte ens bemöda dig med att svara för jag vill inte höra smörjan.

Du är bara plaine and simple, en OTREVLIG BESSEWISSER!

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar