Annons

Varför inga kvinnor?

Produkter
(logga in för att koppla)
bEPH skrev:

Om problemet nu inte är att kvinnor inte söker så kanske de kvinnor som söker inte är lämpliga. Jag påstår INTE att de är olämpliga, men så skulle ju fallet kunna vara.
OM så är fallet, hur tycker ni att admins ska sköta det? Det är ju rätt osnällt att säga rakt ut att de är olämpliga.
Admin har inte bara fått intresseanmälningar utan även förslag om annan lämpad kandidat som inte anmält sig själv.

Själv tar jag hellre ett rakt ärligt svar än ett inlindat eller uteblivet på frågor. Tror inte jag är ensam om det..

bEPH skrev:
Behövs det en forumvärd för att föra en diskussion bland eventuellt blivande forumvärdar så tror jag inte att det är ett gott betyg på de inblandade.

Lotta var inte inblandad. Det var jag! Och jag vill inte vara forumvärd.

Sammanfattningsvis så verkar bara en enda av medlemmarna som gjort sin röst hörd här vara "icke för" behovet av kvinnlig forumvärd. Och så David då..
Två har inte helt tydligt uttryckt varken för eller mot men den stora majoriteten är ju tydligen klart för.

Vad säger det? Finns det behov?
Oavsett så leder det inte till annat än vad admin ser behov av och vilja till..

Godnatt.

lottae skrev:
Sammanfattningsvis så verkar bara en enda av medlemmarna som gjort sin röst hörd här vara "icke för" behovet av kvinnlig forumvärd. Och så David då..
Två har inte helt tydligt uttryckt varken för eller mot men den stora majoriteten är ju tydligen klart för.

Vad säger det? Finns det behov?
Oavsett så leder det inte till annat än vad admin ser behov av och vilja till..

Godnatt.

om ett behov av forumvärd dyker upp och man får in ett antal intresseanmälningar så tycker jag man ska efter lämplighet, ej kön.
jag skulle inte bli förbaskad eller bry mig, tror jag, om man gav kvinnor en fördel.

men jag ser inte riktigt anledningen.

vad spelar det för roll vilket kön en forumvärd har? det hajjar jag personligen inte själv men...

Man skulle ju kunna byta forumvärdar en gång per år för att på så sätt avlasta, skapa fler intresserade och för att ge lite nytt blod.

En tanke bara.

ariadne skrev:
vad spelar det för roll vilket kön en forumvärd har? det hajjar jag personligen inte själv men...
Jag tror poängen är precis som Lotta skrev (i denna eller nån annan tråd) att kvinnor ser på saker på ett litet annat sätt och att det därmed kan finnas en poäng med att det finns just en kvinnlig forumvärd oxå.

Men givetvis ska det vara en kompetent sådan, men nått annat har väl ingen sagt heller.

Om man börjar diskutera det så kan den här tråden bli precis hur lång som helst.

Arleklint skrev:
Lotta var inte inblandad. Det var jag! Och jag vill inte vara forumvärd.
Jag tycker det är viktigt att även kvinnor finns att anmäla till, att kontakta och för att se men ärligt talat ser jag hellre någon annan än mig själv i den rollen.

Visst skulle jag absolut ställa upp om ingen annan kvinna ville, men jag är rätt övertygad om att jag är bland de sista David skulle vilja ha in också.
Det är en stor önskan av mig att även kvinnor släpps in, men önskan om att vara forumvärd själv är inte på långa vägar lika stor. Därför har jag påpekat Lizas tidigare intresseanmälan och även föreslagit någon annan också i mailet jag skickade till admin.

Dessutom tror jag inte Björn syftade på mig.

sagan skrev:
Jag tror poängen är precis som Lotta skrev (i denna eller nån annan tråd) att kvinnor ser på saker på ett litet annat sätt och att det därmed kan finnas en poäng med att det finns just en kvinnlig forumvärd oxå.

Ok. Jag är tveksam

Tror mer på olikheter än inte, nån slags grundläggande olikhet, men människan är så komplex och det är så mkt som spelar in så för mig blir det båda omöjligt och oviktigt att tala om "hur kvinnor är vs hur män är"

sagan skrev:
Om man börjar diskutera det så kan den här tråden bli precis hur lång som helst.

Jo, det har ju hänt förrut att trådar av det här slaget växer sig riktigt stora. Men jag tycker ändå att det är viktigt att gå till botten med vad som är problemet så att man vet vad man tar ställning till.

I mina ögon är duglighet det enda som kan motivera en post, oavsett om vi talar om politik eller forumfrågor. Om kvinnor på det här forumet upplever att de - trots sin duglighet - inte kan uppnå relevanta poster så måste det problemet förstås diskuteras.

Om någon sådan orättvisa inte kan påvisas ser jag inget skäl till att problematisera könsfördelningen (om nu inte någon kan visa vad könet i sig kan tillföra forumet).

MVH

Johnnie

ariadne skrev:
Ok. Jag är tveksam

Tror mer på olikheter än inte, nån slags grundläggande olikhet, men människan är så komplex och det är så mkt som spelar in så för mig blir det båda omöjligt och oviktigt att tala om "hur kvinnor är vs hur män är"

Du menar att individ skiljer mer än kön?
Det tror jag isåfall på, men det hindrar inte att man fördelar mellan kön.

dunberg skrev:
I mina ögon är duglighet det enda som kan motivera en post, oavsett om vi talar om politik eller forumfrågor.
Som jag ser det är kommer duglighet givetvis i första hand, men när det kriteriet är nått så bör man även se till att så många som möjligt kan känna sig representerade.

Annars riskerar man att få en del av befolkningen/gruppen att känna sig utanför och det är inte på något sätt bra.

Arleklint skrev:

Ja.
Visst, man kan generalisera och jag utesluter inte att det går att spåra några grundläggande skillnader hos män/kvinnor. Samtidigt så....ja, det är så mkt som spelar in hur man är/hur man blir som människa, så det känns mer intressant. Hur man är alltså. Oavsett om man är man eller kvinna.

Arleklint skrev:
Det tror jag isåfall på, men det hindrar inte att man fördelar mellan kön.

Nej, det gör det förstås inte.
Jag ser dock inte anledningen

Då är det viktigare att man har en hyffsad spridning på sidan, typ folk med lite olika bakgrund och synvinklar som skriver artiklar eller vad det nu kan vara.

ariadne skrev:
Ok. Jag är tveksam

Det handlar ju inte om att generalisa ihop att kvinnor är på ett sätt och män på ett annat och absolut inte om orsakerna till varför skillnader i beteenden finns.
Men finns det skillnader mellan våra kön tycker du eller är och beter sig män och kvinnor lika?

Sen att skillnaderna kanske är minst lika stora inom egna könet (vi är ju individer) säger jag inte mot men det utesluter ändå inte att könsskillnader finns..

Citerar mig själv från första sidan i diskussionen.
"Diskussioner om olika intressen beroende på kön har det ju funnits en hel del av i forumet. Alla verkar eniga om att män och kvinnor har vissa olikheter (även om tron om orsaken skiljer ibland) och kanske könsskillnaderna delvis gör att vi läser olika trådar ibland? Det är bara en spekulation och ingen generalisering men ligger det något i det så kan ju män och kvinnor bl.a se olika saker här."

ariadne skrev:
Ja.
Visst, man kan generalisera och jag utesluter inte att det går att spåra några grundläggande skillnader hos män/kvinnor. Samtidigt så....ja, det är så mkt som spelar in hur man är/hur man blir som människa, så det känns mer intressant. Hur man är alltså. Oavsett om man är man eller kvinna.

ense!

men det är bra om både män och kvinnor känner sig representerade, för om så inte är fallet märker vi reaktioner.

Typ denna och tidigare trådar.

sagan skrev:
Som jag ser det är kommer duglighet givetvis i första hand, men när det kriteriet är nått så bör man även se till att så många som möjligt kan känna sig representerade.

Annars riskerar man att få en del av befolkningen/gruppen att känna sig utanför och det är inte på något sätt bra.

I det ligger det förstås en poäng. Men samtidigt måste man i så fall fråga sig vilka kriterier som ska vägas in i detta resonemang. Är kön det enda som ska vägas eller ska etnicitet, sexualitet, religionstillhörighet, fotografisk hemvist osv också räknas? Om du skulle vara forumvärd skulle jag på rak arm kunna räkna upp fem egenskaper som skiljer dig och mig åt. Men varför problematisera detta när vi har tusentals saker gemensamt?

Jag tror att det finns gott om dugliga kvinnor på forumet och de borde kunna ta plats med hjälp av denna duglighet - inte med sitt kön.

//J

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto