Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför inga kvinnor?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Varför inga kvinnor?

hansen2 skrev:
Hoho, den var bra! :)

Jag jobbade 7-8 år i vården förut (synnerligen kvinnodominerat) och jag har aldrig upplevt så mycket intriger och elakt spel som under den tiden. Jag tror inte FS behöver mer av den varan :)

Detta om detta ... Jag är dock för ditt förslag, dvs mångfald.

/Johan
På första sidan i denna diskussionen skrev jag ett inlägg om olikheter mellan könen. Läs det så kanske innebörden av meningen och syftet med kvinnligt komplement blir tydligare.

hansen2 skrev:
Spinner vidare ... sedan skall det tillsättas en invandrare, en bög, en norrlänning, en blind, en kommunist osv :)

Dags att gå och lägga sig, jag är så tlött så tlött ... nattinatti!

/Johan

En av de vanligaste härskarteknikerna...dvs förlöjligande.

//Liza

hansen2 skrev:
Spinner vidare ... sedan skall det tillsättas en invandrare, en bög, en norrlänning, en blind, en kommunist osv :)

Dags att gå och lägga sig, jag är så tlött så tlött ... nattinatti!

/Johan

Tror det är bäst du sover!

Arleklint skrev:
En man och en kvinna. Det känns rätt!
Jag tycker det är konstigt om inte fler behövs. Med tanke på att två varit från starten och hur mycket antalet medlemmar och inlägg växt så borde behovet öka och det vore nog dumt av admin att ta bort en av killarna. Jo, det vore riktigt dumt av fler orsaker också förresten..

Canonliza skrev:
En av de vanligaste härskarteknikerna...dvs förlöjligande.

//Liza

:)

Ploj, och bara ploj på nattkröken. Däremot reagerar du med ryggmärgen a'la Winberg & co och menar att jag försöker trycka ner förslaget bara för att jag tillhör 'gubbskaran'. Hade du aldrig gjort om en tjej skrev samma sak. Och i inlägget innan skrev jag ju dessutom att jag var för förslaget.

Hur är det tjejer, är det tabu att skämta om sånt här?

/Johan

Vi försöker föra en seriös diskussion här. Å ditt sätt att skämta med att förlöjliga o sen fortsätta på samma spår med att jämföra mig med Winberg & Co säger mer om dig än nåt annat.

Ska du inte fråga även Janne o Per varför de reagerade?

//Liza

Jag tycker det är helt naturligt att nästa forumvärd borde vara en kvinna. Sen får man se vem nr 4 blir. Kanske även det en kvinna? Vem vet.

Johan!

Om du har något mot kvinnor på fs kan du ta det i en egen tråd. Jag vill gärna se ditt inledande inlägg.

Arleklint skrev:
Johan!

Om du har något mot kvinnor på fs kan du ta det i en egen tråd. Jag vill gärna se ditt inledande inlägg.

Jisses, jag ser gärna att du läser inläggen ordentligt. Läste du öht mitt första inlägg i den här tråden? I den klargjorde jag att jag var för förslaget.

/Johan

Jag anser att admins bör vara någotsånär saktmodiga och diplomatiska, elmfeldt har visat prov på det med några mycket väl avvägda svar i den här tråden.
Om problemet nu inte är att kvinnor inte söker så kanske de kvinnor som söker inte är lämpliga. Jag påstår INTE att de är olämpliga, men så skulle ju fallet kunna vara.
OM så är fallet, hur tycker ni att admins ska sköta det? Det är ju rätt osnällt att säga rakt ut att de är olämpliga.

Den som vill inneha en post, forumvärd eller annan, skulle väl kunna argumentera utifrån sin duglighet istället för sitt kön?

//Johnnie

bEPH skrev:
Jag anser att admins bör vara någotsånär saktmodiga och diplomatiska, elmfeldt har visat prov på det med några mycket väl avvägda svar i den här tråden.
Om problemet nu inte är att kvinnor inte söker så kanske de kvinnor som söker inte är lämpliga. Jag påstår INTE att de är olämpliga, men så skulle ju fallet kunna vara.
OM så är fallet, hur tycker ni att admins ska sköta det? Det är ju rätt osnällt att säga rakt ut att de är olämpliga.

Jag tycker man skall vara rak. All feedback skall ges. Negativ till den det berör, positiv kan ges öppet.

lottae skrev:
Men hallåååå! Här skulle kanske en forumvärd behövas?

Behövs det en forumvärd för att föra en diskussion bland eventuellt blivande forumvärdar så tror jag inte att det är ett gott betyg på de inblandade.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar